door Mark300DT » 23 mei 2012, 20:09
Als ik zo de foto van trifonius bekijk en mijn motor zit het als volgt,
1 - vacuum pomp
2 - vacuum hoofdleiding
3 - rembekrachtiger
op de hoofdleiding(2) zitten twee aftakkingen
Aftakking 1 (gezien vanaf de pomp) gaat naar EGR / ontlast ventiel, parallel daar aan de vacuüm valve voor de auto automaat (VCV), en de bruine leiding die naar je contact slot gaat en terug komt richting de diesel pomp, dit is voor het uitschakelen van de motor.
Aftakking 2, daar zit één leiding op die loopt naar de terugslag klep met aan de achterkant twee aansluitingen, waarvan één naar de vacuüm tank loopt en de andere de gele naar je centrale deur vergrendeling.
En ook zit er direct op aftakking(2) de groen/gele voor de cilmat control die zonder terugslag klep de auto in
Bij jou zie ik dat je bruine leiding parallel staan de CV en CC. Niet dat het echt veel uit maakt als alles goed functioneert, maar als bv je CC nu erg lek zo zijn, zou je motor wel eens slecht kunnen uitschakelen.
Ik wil best testen zover ik er nu ervaring mee heb, alleen nog niet met de werking van CC. Maar dan moet je naar Utrecht komen. Dan kunnen we in ieder geval testen wat er lek is. of zelf een meter aanschaffen, die kosten maar rond de 30,- euro, en met een beetje schema lezen en gezond verstand kom je er wel uit.
Mark
if it's not broke fix it until it is