Zondag in de gietende regen vertrokken voor de 'Aspergerit' hier in de buurt. Een oldtimerrit met vooral veel
'daklozen' maar niet allemaal. De W107 club was ook aardig vertegenwoordigd.
Auto reed lekker zoals gewoonlijk maar na een eerste stop opnieuw te hebben gestart merkte ik behoorlijk veel witte damp in de achteruitkijkspiegel. Na een tijdje rijden hield het op. Na de volgende stop werden de witte rookpluimen
groter en bleven behoorlijk hangen. Even aan de kant en radiatordop afgehaald. Flink wat druk op de ketel en waterpeil te laag. Toch even verder met veel te veel H2O uitstoot achter me aan. De temperatuur ging richting 100 en ik maar stopte voor wat flessen water te kopen in een superette. De 1.5 liter ging er integraal in !
Dan voorzichtig 30 km. naar huis en gelukkig bleef de temperatuur rond de 85° hangen.
De witte rook was verdwenen maar het water was alweer een liter lager. Geen mayonaise in de oliestop en het niveau
van de olie ook nauwelijks hoger als max. Vermoed dat de bovenkant van de zuigers met koelwater zijn volgelopen en door de hitte stoom is ontstaan.
Was niks van te merken bij de aankoop en de 1100 verreden kilometers daarna...