[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
vragen over auto EXporteren : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 nov 2024, 21:20

vragen over auto EXporteren

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

vragen over auto EXporteren

Berichtdoor Weizengelb » 30 mei 2012, 14:20

Hallo,

Heeft iemand al eens een auto uitgevoerd? Ik ga de 230S verkopen naar Duitsland.
Op de RDW site staat dat ik naar de RDW moet met:

• Legitimatie
• Autopapieren (overschrijvingsbewijs en tenaamstellingsbewijs)
• Kentekenplaten

Volgens mij kan ik dit ook doen als de auto al weg is (en dus verkocht)? (ik ken de koper redelijk en we kunnen elkaar vertrouwen).

Worden de papieren hierbij ingenomen?
Moet ik een export papier dat ik ontvang (witte en groen deel?) aan de koper geven? Heeft de koper genoeg aan alleen het voertuigbewijs als de RDW de rest van de papieren inneemt?

Moet ik de (oude blauwe) kentekenplaten echt inleveren of mag ik er eentje houden? Deze platen zijn toch niet geregistreerd en ik kan er zoveel laten maken als ik wil….?

Ik zie er een beetje tegenop om de platen in te leveren en de papieren in te leveren… vooral totdat de wagen echt is afgehaald.

Wie heeft ervaring?

Alvast bedankt!
Groetjes, Mathieu
Das Beste oder Nichts!
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee

Re: vragen over auto EXporteren

Berichtdoor Weizengelb » 08 jun 2012, 14:48

ik zal zelf even antwoorden;
Export was makkelijk, met papieren en Paspoort (of ander Id bewijs) naar de RDW.
Export papieren vragen en invullen. Vervolgens worden je auto papieren gestempeld en vastgeniet aan een formulier.
Van dit formulier zijn 3 delen, een geel stuk voor de RDW, een witte die aan de autopapieren worden geniet en een groene die je zelf mag hebben als vrijwaring.

Dit kost allemaal helemaal niets (tot mijn verbazing!).

De gestempelde Papieren + het witte formulier moet ik aan de koper geven met de auto.
Het groene deel houd ik zelf.

Verder hoeven oude blauwe (ongerigistreerde) kenteklenplaten NIET ingeleverd te worden.

Ook is het mogelijk binnen 2 weken het geheel ongedaan te maken door een brief te schrijven aan Veendam (mocht de verkoop niet doorgaan).

Was makkelijk!
Mathieu
Das Beste oder Nichts!
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto