Hallo,
Afgelopen weken veel bezig geweest met mijn 300D (laswerk, remmen), auto heeft daardoor een tijdje stil gestaan.
Deze week voor het eerst weer gereden, schakelt de automaat niet meer goed op...
Ik heb op het forum veel gelezen maar kom er bij mij niet uit.
Een vorige eigenaar heeft er een andere motor ingezet, een 80pk ipv 88.
Als ik me niet vergis worden de nieuwere automaten met vacuum en een kabel aangestuurd en de de bakken van voor '79 met stangen.
Het vacuum bepaald de hardheid van het schakelen, de stangen of kabel het moment van schakelen.
Klopt dit zover?
Mijn vacuum is matig, cv werkt niet goed, maar dat is de afgelopen tijd niet slechter geworden, het moment van schakelen is wel verschoven.
Bij volgas optrekken schakelt de bak door bij ca 70 km/h en ergens voorbij de 90 km/h.
In de bebouwde kom bij rustig 50 - 60 km/h schakelt de bak niet door, motor maakt dan onbenullig veel toeren.
Ik heb een foto van hoe eea er bij mij uitziet. Kan iemand aangeven waar de kabel/stang zit of zou moeten zitten waarmee het schakelmoment bepaald wordt?
bvd,
Peter.