[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
aandachtspunten 230TE station. : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 nov 2024, 21:27

aandachtspunten 230TE station.

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

aandachtspunten 230TE station.

Berichtdoor Boefje » 10 jun 2012, 18:35

hallo allemaal,

ik heb vandaag een Mercedes 200,230TE automaat gekocht.
het is een nette auto en het bouwjaar is 11-'84(in 2011 ingevoerd vanuit zwitserland).
ik heb een paar vragen;
-wat zijn de kritische punten mbt de carosserie?
-wat voor type motor ligt erin? ik weet dat het een 2.3 is met een zwart kleppendeksel.
-wat is de betrouwbaarheid van deze motor?
-evt dingen die jullie weten waar ik op moet letten mbt automaat onderhoud en dg.

alvast bedankt voor jullie reacties
een Mercedes oldtimer bezitten is, met liefde restaureren wat andere hebben verkl..t!
Boefje
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1972
Automaat: Ja
LPG: Nee

Re: aandachtspunten 230TE station.

Berichtdoor Arie en Nico » 10 jun 2012, 20:00

welkom hier

scharnierbakken van de motorkap
onder de koplampen
de dorpelkoppen
de achterste wielranden
onderkant deuren en achterklep

verder vloeistoffen op peil houden regelmatig verversen nieuwe filters etc
kleppen stellen

groet nico
Arie en Nico
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280CE
Bouwjaar: 1967
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Re: aandachtspunten 230TE station.

Berichtdoor Boefje » 11 jun 2012, 07:49

dank je nico,

ik heb de auto goed bekeken en een flinke proefrit gemaakt,automaat schakelt goed en ook de kikdown werkt goed.
op de punten die jij hierboven aangeeft heb ik gecontroleerd dit zijn de "standaard" zwakke punten.
voor de rest is het een auto van 28 jr oud en als hij ingevoerd is blijft het een gok of de kmstand klopt.
bij het apk rapport van 12-'11 stond de teller op 217600. nu op 220000 dus het lijkt me dat dit autobedrijf er niet mee heeft gerommeld.
wij hopen op veel plezierige km.

ik zal zodra ik de auto heb wat foto's plaatsen en evt chassisnummer doorgeven.

groeten vincent.
een Mercedes oldtimer bezitten is, met liefde restaureren wat andere hebben verkl..t!
Boefje
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1972
LPG: Nee

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto