door MajikSimon » 05 jul 2006, 00:41
nou
ik vind 4 ton een beetje weinig, zeker voor een 300D moet toch wel meer uit te halen zijn? De motor he bik open gezien en de nokkenas zag er nog perfect uit...dat zegt niet alles, maar waarschijnlijk heeft de wagen dan wel zo nu en dan verse olie gezien, en dus valt wellicht de zuigerveer slijtage ook wel mee.
Als ie nu ( en swinters)goed start is de compressie nog voldoende,die dingen gaan vrijwel nooit meer dan 1 liter op 1000 km verbruiken, en zolang je daarmee vrede hebt, hem goed onderhoudt etc hoef je ook niet per-se te reviseren.
Misschien is de motor nog te redden, ik vind het vooral apart dat het zo plots is ontstaan. En ik weet wel dat je de kleppen echt goed heb gesteld, daar ligt het ook niet aan. Maar toch denk ik aan iets in het klepseal/ kopgebied, hij rookte ook wel aardig bij het starten wat vrij snel weer weg was
idd compressie meten en cilinder lektest doen dan weet je waar hij de compressie langs verliest, zuigerveren, kleppen, allebei...
ik zou niet de motor opgeven voordat dat is gebeurd radjin...als dat niet lukt moet je het maar laten weten<br><br>Bericht gewijzigd door: majiksimon, op: 2006/07/05 00:45