W123 had dacht ik origineel geen doppen en worden daar wel eens andere passende doppen ingeduwd.
Voorkomen is een kwestie van goed blijven controleren en bijhouden wanneer je wat ziet van roest blaasjes.
Je moet je voorstellen dat wat je er ook op smeert niets houd voor eeuwig.. Materialen zetten uit en krimpen door temperatuurverschillen. Verschillende materialen hebben ook vaak een verschillend (moeilijk woord) uitzettingcoëfficient, wwz het ene zet meer of minder uit dan het ander. Door dit werken gaat het door de jaren heen van elkaar afscheuren en kan vocht doordringen en eronder gaan zitten. Ook verweren lakken en tectylen door de jaren heen wat ook weer uitdroging en scheurtjes kan voortbrengen..
Dus wanneer je iets afwijkends ziet meteen kontroleren en eventueel opnieuw behandelen, ook alle kokers van binnen inspuiten met was of andere daarvoor geschikte middelen vertraagt maar voorkomt niet. Je zal het moeten blijven controleren en bijhouden door de jaren heen.
Een andere tip is om bv ook niet de af fabriek geleverde krik te gebruiken, deze moet je namelijk in zo'n gat duwen en kan beschadigingen veroorzaken.. Het beste is gewoon een klein garagekrikje die je ergens onder de wagen op een steunpunt (ophangingspunt) zet..