[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
krikgat problemen voorkomen : Carrosserie & Exterieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 20 sep 2024, 00:09

krikgat problemen voorkomen

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

krikgat problemen voorkomen

Berichtdoor Witte_W123 » 18 jun 2012, 17:50

Heren experts,
ik heb al veel gelezen hier op het forum en ben toch al een aantal keer tegengekomen dat men met een verroest krikgat te kampen had. Ik ben echter nog nergens tegen gekomen hoe dat voorkomen kan worden. Heb ik niet goed gekeken? Dat kan, maar ik wil het toch wel graag weten dus als iemand weet waar het staat, of anders weet hoe het voorkomen kan worden, dan hou ik me aanbevolen!
Ik heb al wel ergens een plaatje gezien met afgedopte gaten. Zijn die doppen ergens te koop en werkt het ook?
Ben benieuwd!

Groeten

Roy
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat...
Er gaat meer tijd verloren door zoeken dan door opbergen...
Avatar gebruiker
Witte_W123
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 106
Geregistreerd: 31 mei 2012, 13:26
Woonplaats: Dieren
Roepnaam:
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1970
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: krikgat problemen voorkomen

Berichtdoor Zozo » 18 jun 2012, 19:18

W123 had dacht ik origineel geen doppen en worden daar wel eens andere passende doppen ingeduwd. :)

Voorkomen is een kwestie van goed blijven controleren en bijhouden wanneer je wat ziet van roest blaasjes.
Je moet je voorstellen dat wat je er ook op smeert niets houd voor eeuwig.. Materialen zetten uit en krimpen door temperatuurverschillen. Verschillende materialen hebben ook vaak een verschillend (moeilijk woord) uitzettingcoëfficient, wwz het ene zet meer of minder uit dan het ander. Door dit werken gaat het door de jaren heen van elkaar afscheuren en kan vocht doordringen en eronder gaan zitten. Ook verweren lakken en tectylen door de jaren heen wat ook weer uitdroging en scheurtjes kan voortbrengen..

Dus wanneer je iets afwijkends ziet meteen kontroleren en eventueel opnieuw behandelen, ook alle kokers van binnen inspuiten met was of andere daarvoor geschikte middelen vertraagt maar voorkomt niet. Je zal het moeten blijven controleren en bijhouden door de jaren heen.

Een andere tip is om bv ook niet de af fabriek geleverde krik te gebruiken, deze moet je namelijk in zo'n gat duwen en kan beschadigingen veroorzaken.. Het beste is gewoon een klein garagekrikje die je ergens onder de wagen op een steunpunt (ophangingspunt) zet..

;)
Avatar gebruiker
Zozo
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 517
Geregistreerd: 16 jan 2011, 19:35
Roepnaam:
Type wagen: 280CE
Bouwjaar: 1982
Automaat: Ja
LPG: Nee


Keer terug naar Carrosserie & Exterieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten