[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
carterdruk? : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 20:11

carterdruk?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

carterdruk?

Berichtdoor radjin » 01 jul 2006, 15:42

Hallo MBer`s.

Ik was gisteren naar de stad en terug naar mijn auto (300D uit 1978) zag ik een plasje smeerolie liggen onder mijn auto.Dit druppelde uit de behuizing van de lucht filter.Het hele luchtfilter zat onder smeerolie.
-is dit carterdruk?
-moet er een ander motor erin of revisie
-waar kan ik het laten reviseren en wat zou revisie alleen moeten kosten?

Mocht je antwoord op een van de vragen weten,reageer aub.
vr gr Radjin
radjin
 


Antwoord:carterdruk?

Berichtdoor Topasbrauner » 01 jul 2006, 16:30

Hallo, zat/zit er niet gewoon een carterventilatie slang los?
Topasbrauner
 


Antwoord:carterdruk?

Berichtdoor radjin » 01 jul 2006, 18:55

Als je het slang van de kleppendeksel naar de inlaat bedoelt: nee die zat goed vast.Heb je soms nog anderen slangen waarop ik moet letten?

vr gr Radjin
radjin
 


Antwoord:carterdruk?

Berichtdoor MajikSimon » 01 jul 2006, 20:53

Is dit probleem heel plotseling begonnen?
misschein lekt het kleppendeksel zelf wat, doordat de kleppendekselpakking lek is.

Laatst op de "klepsteldag" zijn bij jou toch ook
de kleppen gesteld? Loopt de wagen sindsdien beter trouwens?

Er zit niet teveel olie in de motor?

Dat je luchtfilterbehuizing nu vol zit met olie is wel apart, heb je dat eerder al eens gecontroleerd/ gezien?

ik zou niet direct aan een revisie denken, er zijn nog zoveel andere oorzaken die dit kunnen veroorzaken dan een compleet verleten motor/kop. Misschien heeft een van de klepsteelrubbers de geest gegeven....zoiets.Ik zou niet direct denken aan de meest ingrijpende oplossing; totale revisie

hoe loopt de motor verder? start ie alweer beter? heb je nog een andere/ betere startmotor kunnen bemachtigen?
MajikSimon
 


Antwoord:carterdruk?

Berichtdoor radjin » 01 jul 2006, 21:58

Ja ,de kleppen waren gesteld door GURU Wiebren.Hij liep beter.Ik ben terug gegaan naar hetbedrijf met mijn startmotor met mededeling dat ze mij het verkeerde gegeven hadden.En dat was niet waar,alle diesels hadden volgens hun pc dezelfde startmotor.Na veel heen en weer en boosheid heb ik de oude van mij terug gekegen.deze hadden geresiveerd en lag nog op de plank.Een lang verhaal kort te maken hij start een fractie van een seconde.Deze maakt meer toeren.
Nee er zit niet veel olie in,die gooit hij nu via de carter ontluchtslang naar de inlaat/luchtfilter toe.Voorheen kwam er wel een beetje olie in de filter,maar wat ik nu heb is gewoon bizar veel.Afgelopen maandag had ik een nieuwe luchtfilter ingezet en nu was hij bedrenkt met olie.

Radjin
radjin
 


Antwoord:carterdruk?

Berichtdoor Reinout » 02 jul 2006, 09:55

Merk je dat ook aan je olieverbruik? Is dat nu hoger dan eerst of was het altijd al hoog?
Het is in ieder geval duidelijk dat er iets versleten is in je motor, maar of de oliedruk nu via je zuigers, klepzetels of ander soort lagers naar de carter lekt is natuurlijk de vraag!

Ik heb trouwens hetzelfde probleem met een 240D. Op de technische dag de compressie gemeten, die was prima. Maar net als jij een hele hoge carterdruk, olieverbruik iets van 1 liter op 1500 km. Waar zit bij jou de carter ontluchting slang? Bij mij komt die na het luchtfilter in de luchtinlaat, ik heb dan ook geen last van olie in mijn luchtfilter.

Reinout
Reinout
 


Antwoord:carterdruk?

Berichtdoor radjin » 02 jul 2006, 10:35

Bij komt hij ook na de filter de inlaat in,maar omdat de druk heel hoog is komt alsnog de filter in.Hij gebruikte altijd al olie.1 liter per 1000km,maar als ik te ruw reed was het wel 1.5 liter.
Radjin
radjin
 


Antwoord:carterdruk?

Berichtdoor Wiebren240D » 02 jul 2006, 15:16

hallo Radijn

al ik jou was deed ik eerst maar eens kompressie meeten heb ik je ook verteld volgens mij maar je kan ook even kontakt op nemen met Willem en Boy weten er ook een boel van

groeten wiebren nieuwenhuis tel 0620659789
Avatar gebruiker
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4191
Geregistreerd: 10 jan 2006, 20:59
Woonplaats: Sneek
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Antwoord:carterdruk?

Berichtdoor MajikSimon » 02 jul 2006, 16:19

ik denk inderdaad dat wat Wiebren hierboven zegt een goed plan is, anders kunnen we hier wel blijven gissen. Omdat het probleem vrij acuut gekomen is denk ik niet aan versleten zuigerveren maar eerder iets in het kop/kleppengebied, als in een lekkende klep(pen) door de afdichting.Een zuigerveer gaat niet binnen 2 weken zoveel (meer)lekken

maar goed ik hoop dat willem eens reageert:)
MajikSimon
 


Antwoord:carterdruk?

Berichtdoor MajikSimon » 02 jul 2006, 16:33

ik denk inderdaad dat wat Wiebren hierboven zegt een goed plan is, anders kunnen we hier wel blijven gissen. Omdat het probleem vrij acuut gekomen is denk ik niet aan versleten zuigerveren maar eerder iets in het kop/kleppengebied, als in een lekkende klep(pen) door de afdichting.Een zuigerveer gaat niet binnen 2 weken zoveel (meer)lekken

maar goed ik hoop dat willem eens reageert:)
MajikSimon
 


Antwoord:carterdruk?

Berichtdoor Wiebren240D » 04 jul 2006, 23:34

hallo jongens

ik heb onder tussen al kontakt met Radijn gehad en wat Willem hem verteld heeft ik weet het nog niet maar ik denk dat radijn op zoek is naar een nieuwe moter die had volgens mij al 4 ton geloopen zo ik mij dat nog kan herinneren hoor bindt mij er niet aan vast

maar we zullen vast nog wel van radijn hooren denk ik

en die kleppen heb ik echt wel goed gesteld bij de uitlaaten kon niks meer tussen door wat dat betreft ben ik niet bang maar een moter gaat nu een maal geen mensen leven mee revisie zit altijd ja normaal gespoken om de 4 ton heen extremen daar gelaaten heb ook wel mee gemaakt dat de motoren er met een ton al uitlagen is maar net wie reviseert de moter goed of moet het op een koopje zit wel verschil in

groeten Wiebren Nieuwenhuis tel 0620659789
Avatar gebruiker
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4191
Geregistreerd: 10 jan 2006, 20:59
Woonplaats: Sneek
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Antwoord:carterdruk?

Berichtdoor MajikSimon » 05 jul 2006, 00:41

nou

ik vind 4 ton een beetje weinig, zeker voor een 300D moet toch wel meer uit te halen zijn? De motor he bik open gezien en de nokkenas zag er nog perfect uit...dat zegt niet alles, maar waarschijnlijk heeft de wagen dan wel zo nu en dan verse olie gezien, en dus valt wellicht de zuigerveer slijtage ook wel mee.

Als ie nu ( en swinters)goed start is de compressie nog voldoende,die dingen gaan vrijwel nooit meer dan 1 liter op 1000 km verbruiken, en zolang je daarmee vrede hebt, hem goed onderhoudt etc hoef je ook niet per-se te reviseren.

Misschien is de motor nog te redden, ik vind het vooral apart dat het zo plots is ontstaan. En ik weet wel dat je de kleppen echt goed heb gesteld, daar ligt het ook niet aan. Maar toch denk ik aan iets in het klepseal/ kopgebied, hij rookte ook wel aardig bij het starten wat vrij snel weer weg was

idd compressie meten en cilinder lektest doen dan weet je waar hij de compressie langs verliest, zuigerveren, kleppen, allebei...

ik zou niet de motor opgeven voordat dat is gebeurd radjin...als dat niet lukt moet je het maar laten weten<br><br>Bericht gewijzigd door: majiksimon, op: 2006/07/05 00:45
MajikSimon
 


Antwoord:carterdruk?

Berichtdoor Wiebren240D » 05 jul 2006, 23:46

hallo majiksimon

ik ben het met je eens eerst alles uit proberen en dan pas een besluit nemen wat gaan we nu doen

groeten Wiebren Nieuwenhuis
Avatar gebruiker
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4191
Geregistreerd: 10 jan 2006, 20:59
Woonplaats: Sneek
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Antwoord:carterdruk?

Berichtdoor radjin » 05 jul 2006, 23:54

Ja jongens, het doet mij zeker goed dat er over gepraat/geschreven wordt.Hij gaat van de week naar de garage om getest te worden.Jullie horen nog van mij.
Radjin
radjin
 


Antwoord:carterdruk?

Berichtdoor radjin » 17 jul 2006, 23:17

Hallo MBers,

Ik heb een revisie motor gekocht en ingezet.De oude heb ik nog,die wil na de vakantie zelf uitelkaar halen om erwat van te leren.Vandaag pomp opgezet en gestart.Maar loopt niet goed.Timing is niet ok zit een paar tandjes ernaast.Ik heb Wiebren gebeld voor advies en hij heeft wel uitgelegd wat ik zou moeten doen.Heeft mij doorverwezen naar een maat van Willem(omdat Willem met vakantie is).Deze maat kon mij wel helpen maar hij gaat morgen op vakantie.Nu ben ik op zoek die de pomp op juiste timing kan zetten.
vr gr Radjin
radjin
 


Antwoord:carterdruk?

Berichtdoor Wiebren240D » 17 jul 2006, 23:44

hallo radijn

en harry in westbroek dan heeft er denk ik ook wel verstand van

maar wat anders wil je die oude brandstof pomp ook aan mij verkoopen ik wil wat experimentern met mijn W115/114

groeten wiebren nieuwenhuis
Avatar gebruiker
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4191
Geregistreerd: 10 jan 2006, 20:59
Woonplaats: Sneek
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Antwoord:carterdruk?

Berichtdoor radjin » 18 jul 2006, 16:19

Harry heeft geen tijd,hij gaat namelijk ook op vakantie en kan pas 2de helft van augustus.En ik wil met mijn 300D volgende week op vakantie naar Tsjechie.
vr gr Radjin
radjin
 


Antwoord:carterdruk?

Berichtdoor MarceldB » 18 jul 2006, 16:51

Willem is intussen terug van vakantie. Die is nu helemaal uitgerust ;)
MarceldB
 


Antwoord:carterdruk?

Berichtdoor radjin » 18 jul 2006, 22:44

Net te laat,ik heb mijn auto naar de garage gebracht voor afstelling.Ze bellen van de week wel als het ok is.

vr gr Radjin
radjin
 


Antwoord:carterdruk?

Berichtdoor Boy » 19 jul 2006, 00:54

Kan indien je de juiste 617-912 motor hebt gekocht nooit een groot karwei zin om de pomp juist te plaatsen. Zeker niet bij een W123 , die zijn makkelijk toegankelijk tov een W115 .
Volgens je bouwjaar heb je een 80 pk , als je je oude injectiepomp wil overzetten en je hebt nu weer een 80 pk gekocht is het zo gebeurd. Wel op toezien dat ze het speciale koperen ringetje wat het primaire en secondaire deelte in je pomp scheid alsmede de rubber ring van het primaire gedeelte vernieuwen. Kan je veel gelul mee voorkomen. Kost slechts enkele euro s

Groeten , Willem
Boy
 

Volgende

Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 61 gasten