Hallo allemaal,
Het probleem waar ik het eerder over had met mijn 230TE, benzine automaat, is gelokaliseerd. Het betreft een startprobleem en de problemen zitten hem in de injectie-eenheid.
De auto slaat niet aan als er wordt gestart omdat er kennelijk geen benzine in de motor komt. Op het moment dat de centrale injectie (tussen cylinder 2 en 3) direct wordt aangesloten op de accu, wil de auto aanslaan en doet dat ook. Echter, de motor loopt dan stationair erg rommelig en ook op toeren lijkt het qua geluid wel een diesel. Vermogen levert de auto wel (hij spuit weg) maar hij rookt als de Vesuvius waardoor hij dus niet door de keuring zal komen.
Heeft er iemand een idee wat het probleem in de injectie kan zijn? Wat zou het meest logische probleem kunnen zijn? Wat is het meest gevoelig in de injectie en hoe kunnen we het oplossen (op een goede maar zo goedkoop mogelijke manier)?
Alvast hartelijk dank voor het meedenken!
Met vriendelijke groet,
Erwin van Delft.