Mijn ervaringen met klokkerholm zijn ook niet heel erg zo positief hoor, een jaar of 3-4 terug niet, en recent bij een vriend die ook 'omdat ie iets goeds wilde' klokkerholm speciaal had gekocht uit 'oude' voorraad nota bene ergens ook niet...
Maar ik denk dat het ook heel veel verschilt per batch, je moet ze gewoon zien,plaatwerk is typisch iets wat je niet blind kan kopen. Vroeger was het idee klokkerholm komt uit denemarken maar tegenwoordig is er zelfs hershey chocolade bij de AH uit china...dus maak je geen illusies, het kan overal vandaan komen als het toevallig goedkoop werd aangeboden daar. Bedrijven kopen in bij producenten, leveren specificaties, en maken zelf eigenlijk niet meer...
Niet dat er iets mis is met china, of zuid europa (want daar komt ook aardig wat plaatwerk vandaan net als azie)
maar ik ben erg pro NW-europa ( in ieder geval qua fabriceren van spullen dan
).
Daarnaast heb ik mede daardoor soms -maar niet altijd- liever oud spul dan nieuw, en dat geld dus naast mijn auto's ook voor mijn onderdelen, en koop ik veel liever bij een klein bedrijf met heel goede kwaliteit
zoals bijvoorbeeld ivo van Mercedes only in Hapert dan... elders