door Mark300DT » 05 jul 2012, 23:56
Nou helaas, as goed bekeken er is wel iets te vinden, twee witte strepen op de moer en op de moer van het lange deel staan wel twee VV tekens.
Maar het is allemaal niet duidelijk. Dus het zekere voor het onzekere genomen.
Ik ben gaan bellen.
En er waren een aantal opties.
-Bedrijf wat genoemd werd in Veendam, is de goedkoopste maar niet praktisch.
-Bedrijf In Soest, kan het doen maar kost meer dan 250,00 euro en 7 werkdagen levertijd.
-Een vervangende as uit Hilversum voor 100.- euro maar dan weet je geen geschiedenis en mijn kruis koppeling heeft geen speling.
Het is geworden Terberg techniek in IJsselstein. kon gelijk komen en morgen voor 12:00 uur klaar.
Ik weet zo ie zo geen geschiedenis van de auto en wie weet is het al een keer mis gegaan want de auto had al een trilling tussen de 95 en de 110. De hardy schijven zijn nog perfect en de bussen daar in ook.
Die dingen gaan denk ook geen 30 jaar mee dus die zullen wel eens vervangen zijn en als dan de as er uit geweest is, wie weet was ie al van zijn merk.
Nu weet ik wat ik heb en is het helaas een dure les.
Nog even die moer waar jullie het over hebben, die heb ik niet gelost want de priesas schoof er zo uit.
Daar is het probleem ook mee begonnen.
Ik denk ook niet dat je die moer moet vast zetten, dan kan je as niet meer schuiven.
Hoe krijg je de as nog onder de auto want je moet hem in het differentieel steken, en dat gaat je niet lukken zonder te schuiven.
De voor kant lossen is een optie, ik heb even niet opgelet of die ook een bus heeft waar de as insteekt, maar ik zie het niet zitten om ook de ophanging van de automaat ook nog los te moeten halen.
Ook nog even vandaag bij MB een nieuwe stofkap gehaald. voor die 4 euro.
Mark
if it's not broke fix it until it is