Hallo, ik ben Martin. 41 jaar en verliefd op... de Mercedes W123!
Al weken speur ik nu het internet af op zoek naar welke mooie MBW123 ik zou kunnen kopen.
Ik wil er een. En sinds ik dat weet ben ik er continue mee bezig.
Sorry, ff voorstellen; Martin dus, 41 jaar en freelance geluidsman bij de tv. Ik ben getrouwd en heb een zoontje van 3,5 en woon in Amsterdam.
Twee weken geleden liep ik door Hilversum en zag toen een prachtige 230 staan die ook nog eens te koop bleek!
Ik heb nog nooit een klassieke auto gehad en overweeg serieus deze spontane liefde te volgen.
Maar maak ik een goede keuze?
Graag jullie hulp!
Het is een W123 230 uit mei 1980 (vette groene kleur, met smetteloze beige (sky?)leren bekleding), heeft 180.000 gelopen, vorig jaar bij 150.000 gas in laten bouwen twv €1500 (65l op plek reservewiel).
Hij lijkt mij roestvrij, ik heb de portieren, achterklep, dorpels en het (elektrische) schuifdak bekeken en niets gevonden. Klein beginnend plekje op de motorkap.
De startmotor en waterpomp zijn onlangs vervangen, net als de remschijven en -blokken en de motorbekabeling (bougiekabels, verdelerkap, ontstekingspunten etc.), inlaatspruitstuk en (gedeelte) uitlaat.
De auto zou 280km op een tank gas rijden, ze zegt dat er 48l in de tank mag dus dat zou een verbruik van minder dan 1:6 zijn!?
Auto is in 2008 getaxeerd op €5000.
De vaste prijs die ze vraagt is €5500.
Wie wil mij vertellen of dit een mooie nieuwe relatie zou kunnen worden?
Groeten, Martin