[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Henry092 : Even voorstellen

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 18:46

Henry092

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. (en niet meer dan dat!!)
Ook als je al langer lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Dit is dus NIET de plaats om je vragen neer te zetten.
Daar hebben wij tenslotte een heel forum voor.

Henry092

Berichtdoor Henry092 » 20 jul 2012, 21:28

Beste forumgenoten,

Ik heb me net ingeschreven op dit forum. Ik heb al anderhalf jaar een heerlijke, witte 240D en tja, na zoveel tijd heb je toch wel eens wat info of een onderdeel nodig. Zo kwam ik toevallig op dit forum. Fijn dat er zo'n type-specifiek forum bestaat. Kunnen we gericht informatie op zetten en op zoeken.

Mijn Mercedes reed vanaf 1984 in Frankrijk en die Fransman heeft de auto supernetjes onderhouden, het leek wel een nieuwe! En voorzien van een vijfbak, redelijk bijzonder in de W123 geloof ik. Betekent dat hij lekker rustig rijdt bij 110-120 km/h en dat het brandstofverbruik op zo'n 1:14 gemiddeld ligt. Erg prettig met de hoeveelheid snelwegkilometers die ik maak. Eind 2010 is de auto geïmporteerd en sinds januari 2011 heb ik hem. Hij had wat lang stilgestaan denk ik, want ik had enorm veel biobacteriën in het brandstofsysteem. Na een lange tijd en pogingen met Grotamar71 toch maar de tank uitgebouwd en de zaak eens grondig gereinigd. Nu loopt ie weer als een nieuwe.

Verder zoek ik nog een nieuwe dynamosteun/spanner. Die is gescheurd, maar daar rijdt ie niet minder om. Een heel enkele keer een klein piepje van de V-riem natuurlijk. En als laatste moet ik nog eens een structureel goed onderdelenadres vinden.

Ik ben enigszins digibeet (niet voor niks dat ik alleen maar oude mechanische auto's rijd) maar wie weet lukt het me nog een keer een foto van mijn wagen op mijn profiel te plaatsen.

Groet, Henry
Bijlagen
P1010383.JPG
P1010383.JPG (821.9 KiB)
P1010384.JPG
P1010384.JPG (796.72 KiB)
P1010385.JPG
P1010385.JPG (840.38 KiB)
Henry092
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 240D
Bouwjaar: 1975
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re: voorstellen: henry092

Berichtdoor SKnepper » 20 jul 2012, 22:13

Welkom Henry :).
Voor mijn W123 heb ik wat cosmetische dingetjes bij winparts.nl gekocht, o.a. Hella koplamp glas en achterlampen. Voor een paar elektronisch zaken (elektrische antenne) ben ik via conrad.nl geweest. Zeer tevreden ben ik. Maar een motorkap hendeltje was nergens op die sites te vinden. Dus was ik even langs de Mercedes-Benz dealer in de buurt geweest.
Bij de Mecedes dealer hebben ze nog voorraad en een brede kennisbank aan de W123, dus het zal geen kwaad doen om er even een keer langs te gaan. En de mensen waren enthousiast om mijn W123 te kunnen zien.
Groeten,
Sean
Je zult me niet breken, en mijn 200 automatisch ook niet :).
SKnepper
Junior Boarder
Junior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1969
Automaat: Ja

Re: Henry092

Berichtdoor Henry092 » 12 sep 2012, 02:04

Afbeeldingen toegevoegd.
Henry092
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:

Re: Henry092

Berichtdoor Henry092 » 12 sep 2012, 16:01

Sean,

bij de MB-dealer in mijn buurt ben ik geweest om een originele sleutel te laten maken. Werkte feilloos, maar die kerel was behoorlijk chagrijnig dat ik alleen daar kwam voor onderdelen en niet om onderhoud te laten uitvoeren. Nou goed, zijn probleem natuurlijk, maar inmiddels is betreffend bedrijf failliet!
Een erg behulpzaam bedrijf is Klasse Klassiek in Nieuwegein met de website http://www.klasseklassiek.nl en de onderdelenwebsite www.oldtimerbay.com.

Ik kwam in de jaren 80 trouwens veel in Duitsland, maar ik kan me niet herinneren dat de wegenwacht daar in MBs rondreed? Een sedan lijkt me er doorgaans ook niet echt de ideale auto voor. Hoe zit dat?

Groet, Henry
Henry092
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:

Keer terug naar Even voorstellen