[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Lage temp? hoge oliedruk? : Diesel Specifiek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 nov 2024, 10:28

Lage temp? hoge oliedruk?

Specifieke zaken omtrent het rijden op diesel kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent diesel hier verzameld hebben staan.

Lage temp? hoge oliedruk?

Berichtdoor Sjaak300D » 21 jul 2012, 00:04

Dag allemaal,

Mijn soepel lopende motor (300D uit '79) loopt de laatste tijd niet meer zo soepel. Ik houd heel secuur oliepeil en waterkoeling bij.

Welnu trekt mijn auto niet meer op en lijkt het of ik gas geef in zn vrije stand, dus ik heb het vermoeden dat mijn koppeling op is.

En juist sindsdien is mijn oliedruk constant op 3, ook stationair. En de temperatuur komt niet meer hoger dan 75 graden zeg maar, terwijl voorheen hij perfect en vrij vlot op de 90 graden stond.

Ik zie niet direct de evenredigheid met mijn versleten koppeling, maar het lijkt erop dat het wel sindsdien, sedert paar dagen nu, de motor niet op optimale temperatuur komt. Ik heb hier op het forum goed gezocht hiernaar, maar kom behalve te hoge temp waardes, niets tegen met een te lage temp waarde.
En wat houdt een te hoge oliedruk in? Mijn pakking is verder in orde, oliepeil is medium (75%), heb bewust niet bijgevuld tot max.
Is dit een probleem en zoja, waar ligt het aan en wat kan ik hieraan doen?

Bij voorbaat dank.
Sjaak300D
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1967
Automaat: Nee
LPG: Nee

Re: Lage temp? hoge oliedruk?

Berichtdoor Zozo » 21 jul 2012, 02:04

Niet op temperatuur komen is meestal toch wel een defecte thermostaat die niet meer sluit.
Zozo
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280CE
Bouwjaar: 1982
Automaat: Ja
LPG: Nee

Re: Lage temp? hoge oliedruk?

Berichtdoor Arie en Nico » 21 jul 2012, 09:56

hoi

Hoe lang is het geleden dat er nieuw oliefilter in is gegaan ?
En inderdaad als de thermostaat open blijft staan reageerd hij niet meer op de temperatuur van de vloeistof
Maar beide klachten hebben inderdaad niets met koppeling te maken

Groet A&N
Arie en Nico
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280CE
Bouwjaar: 1967
Automaat: Ja
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Diesel Specifiek