[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
stuurbekrachtiging conversie : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 10:46

stuurbekrachtiging conversie

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

stuurbekrachtiging conversie

Berichtdoor Frankie68 » 23 jul 2012, 21:13

hello,

ik wil mijn 200D van stuurbekrachtiging voorzien..
ik heb alles behalve de v-riem maar ik heb een mega-deal met dave..een mede forumlid..
gisteren was ik bij iemand die daar ook mee bezig was en hij vertelde me dat "het ding" op het plaatje van een
non-servo stuur iets langer is dan bij een servo -stuur.en daarom niet past..
(servo=stuurbekr)
klopt dat ..wie heeft hier ervaring mee?
Bijlagen
stuur.jpg
stuur.jpg (162.24 KiB)
Frankie68
 


Re: stuurbekrachtiging conversie

Berichtdoor DMC » 24 jul 2012, 20:46

hier zo het zelfde verhaal ,
ik heb nu ook bijna alles op de dubbele poelie na ( na de megadeal met frank :D )

nu wil ik er ook wel het fijnste van weten uiteraard :mrgreen:
Liever een lasbak dan een leasbak
Avatar gebruiker
DMC
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 430
Geregistreerd: 19 aug 2007, 17:12
Woonplaats: Weurt
Roepnaam:
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: stuurbekrachtiging conversie

Berichtdoor Bas200D » 26 jul 2012, 19:14

Ik ben al een tijdje met hetzelfde project bezig en ik loop ook tegen dit probleem. Nu is mij verteld dat het onderdeel op de afbeelding enigzins in en uit kan schuiven. Ik heb dit nog niet kunnen bevestigen. Ik heb op het moment ook weinig tijd om aan mijn 200D te sleutelen. Maar zodra ik hier meer over weet laat ik het weten.
Bas200D
 


Re: stuurbekrachtiging conversie

Berichtdoor Frankie68 » 26 jul 2012, 19:24

hoi,

ik had ook zoiets gehoord idd.
maar die persoon die me dat vertelde had er wel verstand van..
ik zag die kolom liggen maar heb hem niet in handen gehad toen ik daar was
ik ga ook binnenkort aan de slag ermee en zal het wel merken..
misschien is het afhankelijk van de serie?
1e-2e , de 3e serie was het standaard op elk type dacht ik
zijn 230 was van 1977, mijn 200D is ook van 1977

ik heb de snaar binnen dave! jij de steun ook?
Frankie68
 


Re: stuurbekrachtiging conversie

Berichtdoor DMC » 26 jul 2012, 22:02

en ik heb de steun ontvangen ! perfect :D

nu alleen de poelie , dan kan ik aan de slag ..
morgen neem ik de steun mee naar m`n`werk om te glas-parelen dan gaat ie mooi glimmen :mrgreen:

(foto`s volgen ...)
Liever een lasbak dan een leasbak
Avatar gebruiker
DMC
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 430
Geregistreerd: 19 aug 2007, 17:12
Woonplaats: Weurt
Roepnaam:
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: stuurbekrachtiging conversie

Berichtdoor Bas200D » 15 sep 2012, 07:11

Afgelopen week heb ik het stuurbekrachtigingsproject weer opgepakt. Om te kijken of de as afgebeeld in het 1e bericht daadwerkelijk in te schuiven is. Ik heb deze gedemonteerd maar het blijkt dat dit een massief onderdeel is. (bij mij in ieder geval). Het is een holle pijp die naar mijn idee zo gevormd is dat deze een soort van kreukelzone heeft. Maar hier valt niks aan in te schuiven. Ik denk dus dat de modellen met stuurbekrachtiging over een kortere as/pen beschikken. Misschien maar eens kijken op de sloop naar een korter model.
Bas200D
 


Re: stuurbekrachtiging conversie

Berichtdoor DMC » 15 sep 2012, 09:06

of een stukje af slijpen , dacht dat frankie dat heeft laten doen...
Liever een lasbak dan een leasbak
Avatar gebruiker
DMC
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 430
Geregistreerd: 19 aug 2007, 17:12
Woonplaats: Weurt
Roepnaam:
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: stuurbekrachtiging conversie

Berichtdoor Frankie68 » 15 sep 2012, 18:08

hoi hoi,

bij mij zit er de korte stuur-as in..
er is niets afgeslepen
had wel gekund maar dat kostte meer arbeidstijd dus geld

ik had het thuis geprobeerd om het zelf te doen allemaal . ik kreeg alles los maar de stuurstang kreeg ik er niet af.
weer een speciale tool voor nodig die ik dus niet heb..

pomp op het blok geschroefd, slangen erbij en toen naar Thimo gereden hij deed het voor een leuk Zaans-prijsje
Frankie68
 


Re: stuurbekrachtiging conversie

Berichtdoor Bas200D » 16 sep 2012, 09:20

Als ik jou dus goed begrijp Frankie68 zijn de afmetingen van jouw onbekrachtigde stuurhuis hetzelfde als die van het bekrachtigde stuurhuis. Aangezien er bij jou al een korte as in zat.

mvg
Bas200D
 


Re: stuurbekrachtiging conversie

Berichtdoor DMC » 16 sep 2012, 09:59

maar allemaal leuk en aardig.....

voorlopig heb ik nog seeds geen dubbele poelie om mijn conversie te doen :mrgreen:

ik begin er pas aan als ik alles compleet heb.
Liever een lasbak dan een leasbak
Avatar gebruiker
DMC
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 430
Geregistreerd: 19 aug 2007, 17:12
Woonplaats: Weurt
Roepnaam:
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: stuurbekrachtiging conversie

Berichtdoor Frankie68 » 16 sep 2012, 10:32

hoi,

eh toch niet,
bij mij is hij dus wel omgewisseld.
lange voor korte stuuras..
Frankie68
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 39 gasten