hoi allemaal...
zoals velen van jullie waarschijnlijk weten, heb ik sinds maandag mijn rijbewijs en ben heerlijk aan het cruisen en scheuren met de W123, een 200D uit 1978.
Toen ik haar kocht, wist ik natuurlijk nog niet veel van (kleine) gebreken, maar ik begin nu toch enkele dingen te merken.
een klein lijstje:
* wippende brandstofmeter bij minder dan halfvolle tank
* kilometerteller blijft af en toe hangen
* verlichting binnen van kilometerteller enz. is defect
* het paneel bij het voeteneind van de passagier is niet de juiste, naar mijn idee: er zit een lipje op, die in een sleuf in de carrosserie hoort te schuiven, maar de positie van het lipje komt niet overeen met die van de sleuf
* carrosserie; wil ik gewoon even naar kijken met iemand die er iets van weet
* geloof dat mijn vriendin gisteren opviel dat een achterlicht niet op volle sterkte brandt ofzo...moet nog eens zelf kijken.
daarnaast lijkt het me fijn als een (ervaren) W123 rijder eens met me meerijdt om mijn schakelgedrag te bekijken. Ik heb het gevoel dat je heel voorzichtig moet schakelen, maargoed...te voorzichtig is natuurlijk ook niks
nu komt eigenlijk het grootste probleem: ik ben 27 jaar (bijna) en ga volgend jaar afstuderen. Ik heb momenteel nog ong. 50 euro op de bank, omdat ik met de aanschaf van de Mercedes en 3x op voor mijn rijbewijs (200 euro per keer!) gewoon net iets teveel geld uitgegeven heb. Ik zou best naar Harrie willen gaan, daar ga ik ook zeker wel een keer heen!, maar ik kan nu beter even zonder kosten naar de auto kijken sorry Harrie, niet persoonlijk bedoeld . Het klinkt allemaal erg 'parasitair', vandaar dat ik het ook gewoon eerlijk zeg: ik ben een arme sloeber en zou graag van de kennis op dit forum gebruik willen maken.
Ik heb veel nagedacht over wat ik kan terugdoen voor de mensen bij de club, maar als het om de W123 zelf gaat, kan ik niet zoveel. Ik heb Jurgen eens aangeboden om mee te helpen met de site, bijv. het forum moderaten (bijv. een post waar niets in staat deleten, zodat het geheel er netter uit ziet), maar meer kan ik tot nog toe niet bijdragen.....nouja, gezelligheid natuurlijk
maargoed. Wie zou mij willen helpen?
ik heb een bar druk schema deze zomer, veel werken, klussen bij mijn zus (ze is net verhuisd)...maar ik wil er graag een dag voor vrijmaken.
veel groeten,
Pieter
p.s. ik woon in de buurt van Utrecht...zou best bij Jan in Drachten langs willen, dan moet ik gewoon iets verder rijden <br><br>Bericht gewijzigd door: Pieter, op: 2006/07/09 14:33