[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
veren en schokbrekers : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 10:03

veren en schokbrekers

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

veren en schokbrekers

Berichtdoor Mart » 27 jul 2012, 21:09

Beste mensen,

Mijn vragen aan jullie zijn deze:
Kan het zijn dat de Mercedes 300D vanuit de fabriek aan de voorzijde wat lager staat dan een 200D.
Mijn overbuurman heeft een 200D in zijn bezit en wij kwamen er van de week achter dat de ruimte
tussen zijn band en wielkastrand bijna 5 cm groter is dan bij mijn 300D.
Terwijl de achterzijde gelijk is aan elkaar.
Bij sommige drempels schuur ik met de uitlaat over de stenen,terwijl mijn buurman daar geen last van heeft.
Ik wilde toch al mijn schokbrekers vervangen, maar als hij dan de hoogte in kan wil ik dat ook gelijk in orde maken.
Zijn er verschillende lengtes schokbrekers en verschillende lengtes veren zo ja, weet iemand wat de afmetingen zijn.
Of kan iemand mij hier meer over vertellen.
Ik hoor graag van jullie.

M.v.g. Mart
Met vriendelijke groet van
Mart uit Leiden
Mart
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1970
Automaat: Nee
LPG: Nee

Re: veren en schokbrekers

Berichtdoor Maikel » 27 jul 2012, 21:22

hoi
kijk maar eens naar de rubber-cups waar de veer aan de bovenkant in is gedraaid, daar zitten of 1,2 of 3 tandjes.
Die met 3 zijn het dikst en de wagen zal aan de voorkant daarom wat hoger staan.
Van de veren zelf weet ik niet .
gr
Maikel
Sitzbank raus.......Laderaum noch größer !!!
Maikel
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200T
Bouwjaar: 1982
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Toontje » 28 jul 2012, 05:48

laten we ervan uit gaan dat ze nog nooit gewisseld zijn de veren dan zijn ze versleten heb er deze week nog vervangen ze waren net zolang oud en nieuw maar met de nieuwe staat die weer recht en zoals je kunt zien op de foto er zijn ook van die rubber ringen met 4 tandjes
Bijlagen
SAM_7546.JPG
SAM_7546.JPG (122.74 KiB)
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Mart » 28 jul 2012, 13:41

Toontje, ik heb net even gekeken en mijn rubbers hadden maar een tandje.
Toch ga ik alles maar vervangen,kunt u mij vertellen welk type schokbreker, veer u eronder heeft gemonteerd.
En waar ik deze inclusief de rubber ring met 4 tandjes kan kopen.
B.v.d. Mart
Met vriendelijke groet van
Mart uit Leiden
Mart
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1970

Keer terug naar Techniek