[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Remmen : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 11:05

Remmen

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Remmen

Berichtdoor sees » 26 jul 2012, 17:58

hallo MERCEDESVRIENDEN
heb mijn auto voor de keuring gehad en bleek ook dat hij onregelmatig remt
volgens hem de rechter achterrem die bleef hangen volgens hem
mijn vraag is hoe dit het best is aan te pakken
groet kees :dry:
sees
 


Re: Remmen

Berichtdoor Pier 50 » 26 jul 2012, 19:43

je kan het beste de remmen loshalen en schoonmaken
en zoals ik gedaan heb via steronderdelen.nl nieuwe schijven en remblokken kopen {60 euro}in totaal voor de achterkant
kijk wel wat voor type remklauwen je hebt en of de zuigertjes goed heen en weer gaan
Avatar gebruiker
Pier 50
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 494
Geregistreerd: 03 okt 2011, 18:28
Woonplaats: Veendam
Roepnaam:
Type wagen: 240D
Bouwjaar: 1971
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Remmen

Berichtdoor sees » 26 jul 2012, 19:49

dank je voor je andwoord
maar als er een remcilnder blijft hangen moet hij toch wel weer los temaken zijn hoop ik
groete kees
sees
 


Re: Remmen

Berichtdoor Maikel » 26 jul 2012, 19:59

je kan de klauw los halen en op de werkbank de zuiger er met compressor (door drukpistool op de ingang van de remslang) uit te drukken. Vorsicht!!, even een houtje tussenin.
Eerst ook even het stofkapje verwijderen anders scheurt hij, als hij al niet aan gort is.
Het gaat vrij snel dus een beetje lucht is al genoeg, als hij erg vastzit kan je het misschien met wd40 doen. Schroevendraaier wil ook wel.
Dan even goed schoonmaken, rempasta ertussen en er weer netjes in drukken.
Sitzbank raus.......Laderaum noch größer !!!
Avatar gebruiker
Maikel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1915
Geregistreerd: 06 sep 2009, 20:49
Roepnaam:
Type wagen: 200T
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Remmen

Berichtdoor Maikel » 26 jul 2012, 20:00

ik bedoel met zuiger de remcilinder......
Sitzbank raus.......Laderaum noch größer !!!
Avatar gebruiker
Maikel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1915
Geregistreerd: 06 sep 2009, 20:49
Roepnaam:
Type wagen: 200T
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Remmen

Berichtdoor Adorex » 26 jul 2012, 20:50

Het beste is om na te gaan of je ze niet allemaal moet reviseren: omdat de remvloeistof hygroscopisch is verzamelt zich vocht onderin de remklauw, waardoor ze gaan roesten en vastzitten: dat is ook de reden waarom je periodiek de remvloeistof moet vervangen. Aangezien de rechter blijkbaar al vastzit is de andere klauw wellicht ook al aan het roesten intern.
De procedure is inderdaad: klauw er af, zuigers er voorzichtig uit persen, de hele boel schoonmaken en keurig weer terug in elkaar zetten. Bij MB (en onderdelenshops) kun je revisiesetjes kopen waar ook het stofhoesje bij zit. Mijn advies zou zijn: als je toch al bezig bent, doe het dan goed (dus alle remklauwen) en goed, dan hoef je de komende jaren niet weer. Vervang ook gelijk alle remvloeistof als je toch bezig bent, en na afloop natuurlijk goed ontluchten!!

groeten & succes!
Avatar gebruiker
Adorex
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 51
Geregistreerd: 16 mei 2012, 20:18
Woonplaats: Utrecht
Roepnaam:
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Remmen

Berichtdoor sees » 26 jul 2012, 22:09

dank voor jullie advies
heb morgen eerst wat laswerk
daarna het hulpstuurhuisje reviseren
en dan begin ik met de remcilinder moet trouwens ook aan dezelfde kant de remslang vervangen
ik dank jullie allen en laat horen als ik het voor elkaar heb
groet kees
sees
 


Re: Remmen

Berichtdoor sees » 01 aug 2012, 14:47

HALLO vrienden
heb de remslang verwisseld en zag toen ook dat de remblokken achter versleten waren
gekeken of ik de zuigers van de rechter remklauw terug kon drukken en dat ging eigenlijk gemakkelijk
nu de remmen ontlucht
laten keuren ook het hulpstuurhuis vervangen
en de auto is goed gekeurd
vanmorgen rij ik met aanhanger naar de gemeente en vond dat hij toch niet echt strak remde
na thuis de kar neergezet te hebben moest ik nog van ede naar nijmegen om iets te regelen
alles ging prima totdat ik op de terugweg
de remmen elke keer aardig diep kon intrappen
door af en toe hem even snel in te trappen kreeg ik weer meer druk
even langs mijn garage geweest maar die was al weg
zachtjes aan naar huis gereden
ik hoop nog op een goede suggestie van jullie
groeten kees
sees
 


Re: Remmen

Berichtdoor Adorex » 01 aug 2012, 20:18

Remsysteem lek \ ontluchtingsnippels niet goed vastgedraaid? Hoofdremcylinder lek?
Avatar gebruiker
Adorex
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 51
Geregistreerd: 16 mei 2012, 20:18
Woonplaats: Utrecht
Roepnaam:
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Remmen

Berichtdoor Ronald300D » 01 aug 2012, 23:59

genoeg remvloeistof in het reservoir? Reservoir bestaat uit 2 delen en voorste gedeelte loopt pas vol als vloeistof tegen rand van vulopening staat.
Succes.

Ronald
Avatar gebruiker
Ronald300D
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 603
Geregistreerd: 25 aug 2007, 23:39
Woonplaats: Nijmegen
Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Remmen

Berichtdoor sees » 02 aug 2012, 19:08

hallo
ik heb ze thuis nog een keer ontlucht met de eysee bleed
remolie potje zit vol
maar kan de rempedaal zo weer naar beneden drukken als ik een keer kort trap heb ik weer wat druk
hoe het beste te werk kunnen gaan
groet kees
sees
 


Re: Remmen

Berichtdoor Sterman » 06 aug 2012, 22:50

Als je zeker weet dat ie goed onlucht is :Hoofdrem cilinder lek.

gr Reev
Sterman
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 65
Geregistreerd: 28 jul 2012, 13:26
Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 41 gasten