[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
alweer antivries : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 10:21

alweer antivries

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

alweer antivries

Berichtdoor Mattheu » 07 aug 2012, 18:17

Bij deze nog maar een vraag over antivries.
Ik heb op dit forum zoveel hier over gelezen dat ik het niet meer weet.
Het gaat hier om:
Ik heb laatst een 230CE uit 1981 gekocht.
Toen ik de koelvloeistof ging meten [met zo een ding van 2.00 euro] gaf hij 0 graden aan.
Dit lijkt mij niet goed.
Nu wil ik deze vervangen zoals geweldig beschreven op dit forum met deze antivries die te koop is bij Heuts automaterialen.
Ik weet alleen niet of deze goed is met al die technische woorden.
Misschien dat iemand mij kan zeggen of deze voldoet, het gaat om deze specs:

RADIATOR ANTIVRIES BS 6580

ANTIVRIES BS 6580 is een kwalitatief product en is gedurende het gehele jaar te gebruiken in de koelsystemen van alle benzine- en dieselmotoren. Dankzij het speciale additieven pakket en de hoge kwaliteit Mono-ethyleenglycol behoort de Antivries dan ook tot de hoogste kwaliteit in de markt. Deze antivries dient voor het gebruik nog verdund te worden met leidingwater in de aanbevolen verhouding.

Specificaties

BS 6580
AFNOR 15-601
ASTM D3306
SAE J 1034
CUNA NC956-16

Edit door moderator 300TD W123:
Hoofdletters en punten gezet en de zinnen aan elkaar geplakt.
Mattheu
Senior Boarder
Senior Boarder

Type wagen: 230CE
Bouwjaar: 1969
Automaat: Ja
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Re: alweer antivries

Berichtdoor Trifonius » 07 aug 2012, 19:05

Ehm... ehm.... je hebt je koelvloeistof gemeten op nul graden Celsius? Dat lijkt mij heel stug in augustus. Misschien ben je toe een een nieuwe thermometer? Het is niet zo dat dat koelvloeistof lager koelt dan de omgevingstemperatuur ofzo... :ugeek:
Trifonius

Berichtdoor WJ15129 » 07 aug 2012, 20:43

Ik denk dat mattheu bedoelt dat het "apparaat" aangeeft dat het koelmiddel bij 0 graden bevriest. Dat zou betekenen dat er puur water in zit. Dat is niet goed. Alles wat je er aan antivries in doet is beter 8-)
ASTM D3306 betekent dat het in ieder geval voldoet aan: Mercedes Blatt 325.0 & 325.2. Volgens mij is het geschikt voor de auto.
Groeten van Willem uit Lelystad
WJ15129
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 250
Bouwjaar: 1979
Automaat: Nee
LPG: Nee

Berichtdoor Mattheu » 07 aug 2012, 23:12

ja bedoelde inderdaad zo een meter die de vorstgraad aangeeft.
dan zal ik deze maar er in gooien.
bedankt voor de hulp.
Mattheu
Senior Boarder
Senior Boarder

Type wagen: 230CE
Bouwjaar: 1969
Automaat: Ja
LPG: Ja

Keer terug naar Techniek