[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Vacuum, waar beginnen? : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 11:10

Vacuum, waar beginnen?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Vacuum, waar beginnen?

Berichtdoor Janssen » 08 aug 2012, 12:17

Hallo,

Mijn centrale vergrendeling werkt niet. Dus klapbare stoelen blokkeren ook niet enz.
Wanneer de motor loopt heb ik wel gewoon vacuum. De verstelbare lampen werken dan wel.
Ik heb dan gewoon vacuum tot en met achter in de auto.

Dan lijkt mij dat deze ergens lekt. Hoe kan ik het best te werk gaan?

Bedankt.
Janssen
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 27
Geregistreerd: 26 apr 2012, 17:47
Roepnaam:
Type wagen: 230CE
Bouwjaar: 1969
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: Vacuum, waar beginnen?

Berichtdoor Sjaak300D » 08 aug 2012, 12:25

Zelf moet ik t ook nog uitgaan zoeken voor mijzelf dus ik kan je niet precies vertellen maar misschien heb je hier wat aan:

Iig vacuumpomp nodig om per deel na te gaan waar de lek zit, afdoppen (tip was om ikea plankenhouder pinnen te gebruiken passen er goed in) alle deuren afgaan (bestuurderskant onder automat in die gleuf zitten de leidingen en die moet je volgen. Bij lek evt "condoompjes" (rubbertjes) bij mb dealer halen zodra je weet welke lek en waar.
Check ook voor vacuum schema en meer:

viewtopic.php?t=14162
Avatar gebruiker
Sjaak300D
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 42
Geregistreerd: 01 jul 2011, 23:50
Woonplaats: Den Haag
Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1967
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Vacuum, waar beginnen?

Berichtdoor Sjaak300D » 08 aug 2012, 12:32

Oh wacht was denk de verkeerde, dit was voor usa versie.

Ik gebruik regelmatig de website van onze medelid bogent.
Zie hier de link voor alle vacuum schema's.

http://www.gentenaar.nl/vacuum.html
Avatar gebruiker
Sjaak300D
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 42
Geregistreerd: 01 jul 2011, 23:50
Woonplaats: Den Haag
Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1967
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Vacuum, waar beginnen?

Berichtdoor Arie en Nico » 08 aug 2012, 12:41

Beste

ik zou de centrale vergrendeling afdoppen
en eerst de vergrendeling van de stoelen werkend te maken

dat is namelijk een apk puntje
als de keurmeester oplettend is

en inderdaad een vacuum pomp aanschaffen

groet A & N
Arie en Nico
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 595
Geregistreerd: 08 nov 2011, 17:43
Woonplaats: Den Haag
Roepnaam:
Type wagen: 280CE
Bouwjaar: 1967
Automaat: Ja
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Vacuum, waar beginnen?

Berichtdoor BarryBenz » 08 aug 2012, 16:56

Hallo,het is toch vrij eenvoudig om het na te lopen alleen het is heel hoop werk doordat je veel bekleding moet los halen.Ik had zelf ook telkens storing en heb me toen 2 dagen kwaad gemaakt.Echt alles los halen,koop 2 meter vacuumslang en vernieuw alle aansluitingen van de kuntstofleiding naar de componenten.De rubbere gedeeltes lijken soms goed maar alles is 27 jaar of ouder dus de rek is echt uit het rubber.Ook heb ik de rubbere T,Y,X koppelstukjes vernieuwd en div.membraamklepjes.Het is bovendien niet duur.Tuurlijk zullen de vacuumdozen in de deuren niet goedkoop zijn maar deze waren bij mij nog goed.Ik rij nu al 8 jaar storingvrij bij allebij mijn 280TE's.Vacuumpomp is handig maar met een simpele vacuummeter met wat hulp stukjes kom je er ook uit.Begin bij het begin,bij de motor dus.Dop alles af en zet je meter er tussen en start de auto.Ik heb als eerste de rubbere gedeeltes naar me vacuumtank achter in de auto vernieuwd(is alleen bij de motor op het membraamklepje en bij de tank,verder zit er geen rubbere gedeeltes tussen.Heb het wel over een 280TE) en zet de meter er tussen en kijk of hij terug loopt.Zoniet is de tank goed.En zo stap voor stap verder.Ik woon in de buurt van Alkmaar en wil iedereen er wel bij helpen mocht je er niet uit komen.Heb zelf 2 duidelijke schema's gemaakt,ook van een 300TD.(Die had ik voor mijn 280-ers)
Veel succes,
Mvg.Marcel
BarryBenz
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 36
Geregistreerd: 22 mei 2011, 17:07
Roepnaam:
Type wagen: 280TE
Bouwjaar: 1968
Automaat: Ja
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 45 gasten