door BarryBenz » 08 aug 2012, 16:56
Hallo,het is toch vrij eenvoudig om het na te lopen alleen het is heel hoop werk doordat je veel bekleding moet los halen.Ik had zelf ook telkens storing en heb me toen 2 dagen kwaad gemaakt.Echt alles los halen,koop 2 meter vacuumslang en vernieuw alle aansluitingen van de kuntstofleiding naar de componenten.De rubbere gedeeltes lijken soms goed maar alles is 27 jaar of ouder dus de rek is echt uit het rubber.Ook heb ik de rubbere T,Y,X koppelstukjes vernieuwd en div.membraamklepjes.Het is bovendien niet duur.Tuurlijk zullen de vacuumdozen in de deuren niet goedkoop zijn maar deze waren bij mij nog goed.Ik rij nu al 8 jaar storingvrij bij allebij mijn 280TE's.Vacuumpomp is handig maar met een simpele vacuummeter met wat hulp stukjes kom je er ook uit.Begin bij het begin,bij de motor dus.Dop alles af en zet je meter er tussen en start de auto.Ik heb als eerste de rubbere gedeeltes naar me vacuumtank achter in de auto vernieuwd(is alleen bij de motor op het membraamklepje en bij de tank,verder zit er geen rubbere gedeeltes tussen.Heb het wel over een 280TE) en zet de meter er tussen en kijk of hij terug loopt.Zoniet is de tank goed.En zo stap voor stap verder.Ik woon in de buurt van Alkmaar en wil iedereen er wel bij helpen mocht je er niet uit komen.Heb zelf 2 duidelijke schema's gemaakt,ook van een 300TD.(Die had ik voor mijn 280-ers)
Veel succes,
Mvg.Marcel