Tsja het is als er pekel ligt natuurlijk wel het begin van het einde...
De pekel komt overal ook tussen plaatdelen in lagen zoals bij de achterschermen en die gaan dan rotten van tussenuit de lagen.Idem dito bij de achterwielophanging.
De hele bodemschutz is na 20-30 jaar namelijk zo uitgedroogd dat er overal scheurtjes zitten die je niet ziet maar er wel zijn.In italie doen ze echt niet aan tectyl of dinitrol. Mrt winterweer is het allemaal nog wat stugger en vocht enpekel gaan er wel onder zitten en doen hun werk. Dus je moet hem echt heel goed van tevoren behandelen anders zit je na een jaar of2-4 met de gebakken peren en is je wagen ook totaal niet meer waard waarvoor je hem kocht.
Met 100 per jaar euro kom je er echt niet. Ook het ander onderhoud zal veel meer zijn dan je verwacht denk ik..
Je hebt echt goede winterbanden nodig en die zijn in de maat van de W123 ook wat duurder.
Anders glij je alle kanten op bij gladheid met achterwielaandrijving, tenzij je vriendin daar uitgebreide ervaring mee heeft
Die winterbanden zitten er vast niet standaard bij bij deze italiaanse auto dus reken ook op 300-400 voor winterbanden....Is dat allemaal teveel etc...laat de wagen dan, hij is niet geschikt
om elke dag mee door de pekel te crossen in de winter, echt niet.
hier nog een test: in het algemeen scoren vetten als beste, dan waxen dan tectyl etc.
Maar ik weet zeker dat een heel aan goed gebrachte tectyl laag die elke zoveel jaar herhaald wordt
veel beter is dan een slordige vet of dinitrol laag. Dinitrol staat hoog aangeschreven en is ook vrij duur
maar in de tests komt het niet als bijzonder goed uit de bus
Persoonlijk vind ik dat je met deze wagens niet in de pekel moet rijden in principe.
De exemplaren met wat roest gaan er ontiegelijk keihard van achteruit,dat zie je niet meteen maar wel in de volgende 6 maanden...en de modellen zonder roest moeten zo ontzettend goed bijgehouden worden en elke paar dagen
gewassen en schoongemaakt omdat het anders blijft hangen achter spatborden etc dat ik het niet zou doen.
http://www.rostschutz-forum.de/showthread.php?tid=387