[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
stationair afstellen : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 09:30

stationair afstellen

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

stationair afstellen

Berichtdoor Robinson » 15 aug 2012, 15:58

Hallo,

Ik heb al het een en ander gevonden over stationair onregelmatig lopende motoren. Bij mij loopt de motor (280CE uit 1978) bij het starten echter als een zonnetje. Als de verkoper niet heeft gelogen zijn de injectoren en de kleppen ook net vervangen. Zodra de motor echter warm is dan loopt hij bij het stoplicht te mopperen. In stilstand schudt ie wat en loopt ie niet geruisloos. Iemand een iedee wat ik hieraan zou kunnen doen? Kan ik zelf op gehoor en gevoel iets afstellen?

grt Robin
Robinson
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 27
Geregistreerd: 15 aug 2012, 15:19
Woonplaats: Oosterhout, Prov. Noord-Brabant
Roepnaam:
Type wagen: 280CE
Bouwjaar: 1966
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: stationair afstellen

Berichtdoor Robinson » 21 aug 2012, 14:32

Niemand een idee?
Robinson
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 27
Geregistreerd: 15 aug 2012, 15:19
Woonplaats: Oosterhout, Prov. Noord-Brabant
Roepnaam:
Type wagen: 280CE
Bouwjaar: 1966
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: stationair afstellen

Berichtdoor Govert » 21 aug 2012, 15:55

Hoe is de staat van het onderhoud? Kleppen gesteld? Bougies? Verdeler en rotor? Bougiekabels?
Avatar gebruiker
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 6330
Geregistreerd: 21 nov 2005, 20:11
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: stationair afstellen

Berichtdoor Kootrudy » 21 aug 2012, 16:26

zal wel een vacuüm lekkage zijn, als je motor koud is doet je koude injector nog mee. maar met een warme motor schakelt die uit en krijgt je motor minder brandstof (en met vacuüm lekkage teveel lucht) en gaat die moeilijk doen!
bij mij lag de mof tussen de gasklep en de luchtmassameter er toen half af en had ik een gescheurde slang bij mn stationair regelklep.
ff t luchtfilter eraf halen en je ziet een hoop meer!
Kootrudy
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 97
Geregistreerd: 01 nov 2011, 23:22
Woonplaats: Den Haag / Den Helder
Roepnaam:
Type wagen: 280E
Bouwjaar: 1965
Automaat: Ja
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: stationair afstellen

Berichtdoor Robinson » 21 aug 2012, 19:33

@govert: zou allemaal goed moeten zijn. Maar ja, hij zou ook een harde bodem moeten hebben :o . Maar die elementen die met de ontsteking te maken hebben (bougies en kabels) geven toch juist extra last bij koude motor?

@kootrudy: zal eens beginnen met de makkelijkste en goedkoopste punten. Waar zit die mof en waar zit die slang bij de stationair regelklep? Heb je toevallig een foto? Had jij dezelfde klachten? (koud prima, warm mopperen)

In ieder geval bedankt voor het meedenken, ik ga eens op zoek...
Robinson
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 27
Geregistreerd: 15 aug 2012, 15:19
Woonplaats: Oosterhout, Prov. Noord-Brabant
Roepnaam:
Type wagen: 280CE
Bouwjaar: 1966
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: stationair afstellen

Berichtdoor Kootrudy » 21 aug 2012, 21:16

onder je luchtfilter vind je dat, 3 vleugelmoeren er af halen. 1 in het midden boven op de 2e thv cil 5 en de 3e onderop/zijkant achter de verdelerkap. daarna die 'douchekop' van je LPG eraf halen in het luchtfilter dan til je hem er zo af. wat je daar onder ziet (op de aansluiting van je luchtfilter zegmaar) is je luchtmassameter, een rondje schijf (stuwschijf) die met het vaccuum op en neer beweegt. volg die naar beneden daar zie je je gasschuif/vlinderklep. daar zit een dikke mof met een slangenklem die er weleens afvliegt.
controleer gewoon al die slangen op vastzitten/beschadigingen.
ik had idd dezelfde klachten. bij mij gebeurde dit na een backfire en mn stuwschijf was toen krom. dan trek je ook veel valse lucht en gaat hij ook beroerd lopen.
SUCCES!
Kootrudy
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 97
Geregistreerd: 01 nov 2011, 23:22
Woonplaats: Den Haag / Den Helder
Roepnaam:
Type wagen: 280E
Bouwjaar: 1965
Automaat: Ja
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 32 gasten