Hoi,
Ik heb gisteren ook mijn radio ingebouwd en wilde de constante plus aan de alarmlichtschakelaar zetten maar er zitten nog al veel draadjes met allerlei kleuren (en geen rode) aan en kon zo gauw niet zien welke ik moest hebben. Daarnaast zit de elektrische raambediening met 1 dikke rode draad: even de multimeter er op en ja hoor (ongeveer) 12 V als het contact af staat. Bingo, dacht ik. Maar helaas toen alles weer dicht zat en op zijn plaats en ik een demo wilde geven aan de rest van het gezin, waren de opgeslagen zenders weg
Wat blijkt: de raambediening doet het inderdaad als het contact nog af staat (sleutel er uit) maar gaat uit als de deuren met de sleutel op slot gaat!. Toch nog iets van intelligentie in zo'n oude auto (was al blij niet met CAN bussen rekening te hoeven houden).
Ik moet dus toch een draad hebben van de alarmlichten (die doen het wel met de duren op slot, heb ik gechecked), maar welke kleur draad moet ik hebben? Voor dat ik de allemaal moet strippen om te kunnen meten?
Ik heb een 300D automaat uit 1983.