[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Poetsen : Carrosserie & Exterieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 19 sep 2024, 23:27

Poetsen

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

Poetsen

Berichtdoor EvertPap » 16 aug 2012, 12:57

Wat een bende... ... Ik had direct de sm .. .. r erin :evil: . Oké, ik zal even iets rustiger beginnen met een uitleg.

Zelden heb ik zo een bijzondere klik gehad met auto's, als met mijn 240D. Ik heb dus ook nog nooit een auto gepoetst. Maar deze vind ik toch te mooi, en ik wil er echt (voor het eerst met auto's) zuinig op zijn. Dus... ... poetsen dan maar. Ik naar de Gamma om een poetsmachine. Na het wassen poetsmiddel op de motorkap en draaien maar. Je snapt het natuurlijk wel, het poestmiddel zit op de ruitenwissers, voorruit, zijgevel huis, markies enz. Ja, sprak mijn buurman wijs: "je moet ook het poetsmiddel op de poetsschijf aanbrengen, en niet op de lak." :oops: Dit wetende doe ik al schamend het verhaal een een goede vriend van me. En die begint spontaan te lachen. "Je moet poets aan brengen op een doek, dit uitwrijven met de hand, en vervolgens met de poetsmachine uitpoetsen."

Ik nu echt niet meer weten.

Heeft iemand tips en\of trucs hoe je je bessie goed in de was kan zetten? Poetsmachine in de klico? :whistle:

Gr. Evert
Avatar gebruiker
EvertPap
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 02 feb 2012, 10:06
Woonplaats: Hardegarijp
Roepnaam:
Type wagen: 240D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Poetsen

Berichtdoor Pier 50 » 16 aug 2012, 13:43

hallo evert
ten eerste wat voor poetsmachine heb je gekocht?zon waardeloos model die je op mp veel tegen komt of 1 die op een flex lijkt?
als je de wagen goed wil behandelen
1;wassen
2;cleanen met comedant nr 4
3;in de vaste of turtle wax zetten [eventueel turtle kleur was]
ik doe het meestal met de hand maar een goede poetsmachine hoeft het maar 1 keer
Avatar gebruiker
Pier 50
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 494
Geregistreerd: 03 okt 2011, 18:28
Woonplaats: Veendam
Roepnaam:
Type wagen: 240D
Bouwjaar: 1971
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Poetsen

Berichtdoor Big M. » 16 aug 2012, 14:19

Eigenlijkt is er het 5 stappen systeem:
1. Wassen met het 2-emmer systeem: 1 met het sop en 1 met gewoon water om de microfiber washandschoen uit te spoelen, dit scheelt in krassen. Werk van boven naar beneden;
2 Kleien: met detailing klei en spray maak je de lak superschoon en verwijdert ook de teerspetten en allerlei insectenresten en zo. Je zal schrikken hoeveel vuil je dan nog van de lak afkrijgt en hoe glad de lak daarna aanvoelt;
3 Diepreinigen met een cleaner (bijvoorbeeld de genoemde Commandant). Als de lak nog redelijkgoed is kan je deze stap overslaan
4 Pre wax met een zognaamde filler of glaze. voor een diepe glans
5 Goede vaste wax (is een vast wax van bijv. Meguiars of Poor Boys World).

Turtle wax is niet het beste wat je kan krijgen. Veel mensen zweren bij Meguiars en ik heb goede ervaringen Poor Boys World. Kijk op carclean.nl voor meer tips (forum).

Stap 4 en 5: met speciale applicator pads aanbrengen en dan met microfiber doeken uitpoetsen of met de poetsmachine, als je die toch al hebt. Let op: voor elke stap een eigen en brandcschone poetsdoek/vacht (ook op de machine) gebruiken.
Als je dit goed doet ben je wel even bezig, maar het hoeft maar 1 à 2 keer per jaar. Daarna onderhoud met alleen de stappen 1 en 5.
Ook lid van 307forum.nl
Avatar gebruiker
Big M.
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 29
Geregistreerd: 06 dec 2011, 15:22
Woonplaats: Houten
Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1971
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Carrosserie & Exterieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 2 gasten