Beste mede-enthousiastelingen,
Net terug uit de Dordogne met moeders de vrouw en nog 2 bevriende stellen, oud boerderijtje met zwembad gehuurd, stokbroodje, kaasje en wijntje voor de lunch en 's-avonds BBQ en bier!!!!!!!! Heerlijk!!!
Maar het gaat natuurlijk vooral om het gedeelte op de heen- en terugreis. Nou ik kan jullie vertellen, daar was helemaal niets spannends aan!!!!
Onze coupe deed het fantastisch, geen steekje laten vallen!! Op de heenreis max 120km/h gereden maar ook veel in de file gestaan. Maakte me toen wel een beetje zorgen omdat het kwik buiten opliep richting de 35 graden en bij ons de airco vollebak draaide. Maar de motor temp. kwam niet hoger dan 100 graden !!!
Het verbruik lag zo rond de 1 op 7 op LPG. Op de terugreis zijn wij om 23:00 uur vertrokken en hebben toen geen file of andere drukte gehad. Omdat het buiten koel was hebben we geen gebruik gemaakt van de airco maar lag de snelheid tussen de 130 en 140km/h, volgens het navigatiesysteem want onze teller wijkt ongeveer 10km/h af. Het verbruik lag toen rond de 1 op 6.
Van de GPL prijzen in Frankrijk word je ook niet blij, 0,94ct/l . het enige positieve daaraan is dat als je weer in Nederland mag tanken het goedkoper is met 0.74ct/l. Wat leven wij toch in een goedkoop landje!!!!
Het olie verbruik heb ik in het onderwerp techniek aangehaald, voor degene die dat interessant vinden en input willen geven, graag!!
Het zijn maar een paar foto's die op de lokatie van de boerderij genomen zijn, net voor en na een heftige onweers bui.
Met vriendelijke groet,
Mike