Hallo allemaal,
Ik heb net met de garage getelefoneerd, ze konden de cylinder lek test niet doen omdat ze nog voor deze "oude" auto nog een adapter nodig hadden die ze niet hadden. Toen ze de oude nokas gingen uitbouwen zagen ze dat er een klep kapot was.
@Trouwkoets, ik weet ongeveer hoe het werkt van de maschinen elementen boeken uit mijn studie werktuigbouw, maar ik heb weinig/totaal geen praktische ervaring. Het geluid zou denk ik goed dat ratelen van de ketting kunnen zijn.
Wel heb ik het gevoel dat het een beetje vreemde garage is, met een taktiek dat ze steeds de reparatuur prijs en reparatie tijd ophogen totdat ze het volgende probleem tegen komen, zodat de auto daar bij hun blijft. Op zich kan dat natuurlijk gebeuren dat je steeds iets nieuws tegen komt, maar op een of andere manier heb ik het gevoel dat er opzet in het spel zou kunnen zijn, maar het zou ook gewoon echt toeval kunnen zijn. Volgens de garage was er buiten de gebroken nokas en beschadigde lagers nog niets te zien. Ze hebben mischien ook veel andere dingen te doen. Het checken van de distributie ketting, en alles wat govert geschreven had klonken me logischer dan alleen maar de nokas en lagers vervangen, en dan kijken of alles ok is.
De garage had het nu over 2 kleppen vervangen, kop er af, kop er op ongeveer 1400 Euro, inclusief het werk aan de nokas. Maar ze rekenen ook bijna 100 euro per uur.
Gisteren heb ik ook nog met de garage gebeld waar ik de auto vorige week gekocht had.
De koop prijs was 2700 ik had niet echt gehandeld, er alleen een nieuwe apk bij gekregen, en nu het voorstel gemaakt de 750 euro reparatie rekening te delen, (hun kunnen ook de btw weer terug krijgen).
Dat met de btw truuk ging nog wel maar de rest niet. Maar ok er zat ook geen garantie bij.
Ik ga nu proberen de ANWB over te halen om de auto naar nederland te laten brengen.
Verder is er veel om over na te denken, en heb ik veel vragen:
Ik vrees dat het vast niet bij 2 kleppen blijft.
Wat zijn ongeveer de prijzen van het reviseren van de kop in dit geval (onderdelen) en hoeveel manuren gaan er in zoiets zitten?
Wat zijn ongeveer te prijzen van een ruil motor? Omdat het er een van een Kombi moet zijn vond ik dat op internet nogal moeilijk te vinden. en hoeveel werk is dat in manuren ongeveer aan inbouwen?
Het verkopen met een kapote motor is ook weer zo'n kapitaal vernietiging.
Pas verkocht, 280TE. (kon ik hem maar weer terug kopen)