MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 10:21

Hoe orgineel is jouw Mercedes?

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Antwoord:Hoe orgineel is jouw Mercedes?

Berichtdoor mdeijkers » 12 jul 2006, 20:13

Je begrijpt het denk verkeerd :)

De speakers zijn van Pioneer gewoon 2 weg speakers. Deze speaker zet je normaal in de hoedenplank met de pioneer kap erover zeg maar. Wat ik nu gedaan heb is de hoedenplank eruit gehaald. Het hout/karton van de voorgezaagde gaten eruit gehaald voorzichtig zodat ik alleen het stof over heb op die stukken. Van de bovenkant zie je dus niet dat er speakers inzitten. De speakers passen precies eronder. Heb er een stukje doek onder gelegd. door het gewicht van de speakers en de magneet en het feit dat deze een beetje geklemt worden door de hoedenplank zitten ze goed vast :). Ik rij toch niet als jos verstappen in de W123 helemaal niet sinds ik mijn economy meter heb ingebouwd :). Heb het vandaag afgemaakt en het geluid is wel beter nu :) nu 4x pioneer erin ipv NIKS :)

Stelde niet veel voor het ergste is dat je alles eruit moet hallen aan de binnekant achter... dus bank , zijpannelen bij de hoedenplank en de hoedenplank verbandtrommel etc etc... en dan de kabels naar voor leggen.
maar was een ,leuk werkje en heb nu mooie geluid in de auto zonder dat iemand het ziet :)
mdeijkers

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 12 jul 2006, 22:25

qua uitrusting en carroseriedelen is mijn auto helemaal origineel, geen imitatie plaatwerk, geen toegevoegde opties, geen moderne CV etc etc wel heb ik hier en daar een paar schroeven vervangen door roestvrijstalen exemplaren (binnenschermen en trekhaak constructie en zo nog een paar plaatsen) dit enkel en alleen om te voorkomen dat de auto op die plekken tot moleculen vergaat op den duur. ik mijn optiek is mijn auto niet bedoeld om een airo te hebben of houten inleg hoe mooi het ook kan zijn, begrijp me niet verkeerd. het enige waar ik over zit te denken is een electrische antenne, dit omdat ik inmiddels bijna aan mijn derde inschuifbare exemplaar toe ben, ik zeg bijna omdat hij nog wel staat, maar dan met de nodige knikken en eigenaardige ronde vormen. ik heb zelfs de originele verbandset helemaal compleet incluis gebruiksaanwijzing. dus als iemand eens wil weten wat er ooit allemaal inzat, laat ff een berichtje achter!

groeten,

adriaan
AdriaanVogelzang

Berichtdoor Lode » 12 jul 2006, 22:38

Wat er pecies in het originele verbandsetje zit zal ik niet ondervinden. Want... de mijne zit nog geseald in de originele folie :P
Lode

Berichtdoor Vince280CE » 13 jul 2006, 00:31

@mdeijkers:
ok, alleen het stof zit er dus nog voor. Dat is inderdaad wel een chique oplossing en zal prima klinken. Goed bedacht.
Vince280CE

Vorige

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto