[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
RS82 : Even voorstellen

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 19:12

RS82

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. (en niet meer dan dat!!)
Ook als je al langer lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Dit is dus NIET de plaats om je vragen neer te zetten.
Daar hebben wij tenslotte een heel forum voor.

RS82

Berichtdoor RS82 » 21 aug 2012, 10:05

Hallo allemaal,

Me login is RS82 maar ik heet Ramses. Ik heb me al eens eerder voorgesteld, toen ik nog een W123 280TE had.
Maar omdat ik daar nooit problemen mee had, en weinig sleutel ervaring heb en daardoor andere weinig kon helpen, was ik niet erg aktief op het forum.

Helaas heb ik in een opwelling mijn witte 280TE een paar maanden geleden verkocht. Na hevige huilbuien, en pogingen de auto een paar dagen later voor 15% meer weer terug te kopen, probeerde en hoopte ik te kunnen afkicken.

Niet gelukt, vorige week een witte 240TD gekocht, wel even wennen 65 pk, ipv 180.
En ook het motor geluid was even wennen (in eens begon ik zonder radio te rijden, zonder hem te missen).

Maar afgelopen zondag is na ongeveer 400 km, de nokas gebroken in Duisburg......
Pas verkocht, 280TE. (kon ik hem maar weer terug kopen)
RS82
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee

Re: RS82

Berichtdoor Diospuszta » 22 aug 2012, 10:04

Hallo,

Ik heb daar wat over gelezen, is hij al gerepareerd of staat hij nog in Duitsland?
Ik heb eens een gebroken nokkenas gehad van een 124 1992 en die was heel war duurder.
Mijn eigen schuld trouwens na een lekke koppakking de kettingspanner verkeerd gemonteerd voor ik wist wat het probleem was had ik twee nokkenassen gebroken.
Hij brak namelijk tussen de eerste en tweede klep.
Duur leergeld.

Groet Diospuszta.
Diospuszta
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1972
Automaat: Ja

Re: RS82

Berichtdoor RS82 » 22 aug 2012, 14:34

Hallo Diospusza,

Hij staat nog in duitsland, morgen krijgen ze het cylinderlek test apparaat uit een ander filiaal, dan weet ik een beetje meer. De ANWB repatrieert de auto in principe alleen als de reparatie niet binnen de vakantie is te repareren.
Maar ik heb gisteren gebeld, als er nou nog meer kapot is, mag ik hem toch naar nederland laten brengen.
Mischien heb ik geluk en waren het echt alleen de nokas, en de lagers.

Tja ik hoop dat de ketting spanner bij deze wel goed zit, maar daar ga ik wel vanuit.
2 nokkenassen das wel een hele zure vergissing. Maar ik bewonder de moet om zelf dingen te doen, die behoorlijk fout kunnen gaan. "Door schade (en schande) word men wijs'"

ik update de status hier verder als ik meer weet: viewtopic.php?f=12&t=16728

groeten,
Pas verkocht, 280TE. (kon ik hem maar weer terug kopen)
RS82
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee

Keer terug naar Even voorstellen