[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Knipperlicht probleem : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 07:42

Knipperlicht probleem

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Knipperlicht probleem

Berichtdoor beginner21 » 02 jun 2012, 00:48

Hallo, ik heb een knipperlicht probleem. :?
ze knipperen gigantisch snel nu! (het kan zijn dat ze het morgen weer normaal doen)
eergister had ik het probleem ook. & vanmiddag leek het weer over te zijn. zonet toen ik weer van huis vertrok begon het weer! af en toe heeft ie van die kuren? ik snap er niks van! weet iemand waar het aan kan liggen of wat ik evt zou kunnen vervangen?
beginner21
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Ja
LPG: Nee

Re: Knipperlicht probleem

Berichtdoor Ronald300D » 02 jun 2012, 01:15

Is dit rechts En links?
Vaak komt dit door een (tijdelijk) defect aan één knipperlicht. Één slecht contact kan zorgen dat het knipperrelais sneller op en neer gaat.
Dus als je dit hebt, ff alarmlichten aan en kijken welke het niet doet.
Gr. Ronald
Ronald300D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Automaat: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor drieskes » 02 jun 2012, 19:45

Dit krijg je als er een lampje stuk =.
drieskes

Berichtdoor Bogent » 03 jun 2012, 09:02

Of bij een massa probleem
Bogent

Berichtdoor beginner21 » 03 jun 2012, 22:48

ja dit zowel links als recht! lampjes zijn niet kapot. ook heb ik dit al bekeken met de alarmlichten aan.
(paar weken geleden wel rechts achter vervangen) er was te zien dat er veel vocht in het achterlicht bleef hangen. & dat hij daarom misschien kapot was gegaan. op moment word de auto gerestaureerd. & zit er nu dan ook veel vocht in de auto. zou het hier mee te maken kunnen hebben? :?:
beginner21
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Zozo » 03 jun 2012, 23:04

Veel vocht :ohmy: .. Ja dat kan het zijn, zorgt natuurlijk voor veel oxidatie.. Dat laagje oxidatie geleid minder stroom en geeft meer weerstand. Dan lijkt het voor de clignateur dat er een lampje kapot is en krijgt teveel stroom en gaat sneller klikken..

Kijk bv. in de lampunits naar vocht of de rubbers niet droog en gescheurd zijn en de contactpunten van de lampjes niet groen of wit (poederachtig) zijn uitgeslagen. Soms kunnen simpelweg rondom nieuwe lampjes ook al eens wonderen doen. ;)

Kijk bv. ook eens in de kofferbak achter de kunstof zijpanelen dan zie je naast de kabbels met stekker nog een additioneel los bruin kabeltje wat met een boutje op het chassie is gemonteerd. Das de massa, rond die kokerbalk in het achterstuk wil het nog al eens graag rotten bij een vochtige W123. Je vind rond dat boutje een paar gaatjes zowel vierkant als rond, kijk daar eens in, daar vind je beslist een flinke dosis roestschilvers wanneer de bak langdurig vochtig is geweest.
Zozo
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280CE
Bouwjaar: 1982

Berichtdoor beginner21 » 04 jun 2012, 18:55

Bedankt voor de tips! ik ga er mee aan de slag :)
beginner21
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Hans230CE » 05 jun 2012, 09:10

Gek idee, staat je knop voor de alarmlichten goed, dat kan wel eens je knippers beinvloeden
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor JT&T » 26 aug 2012, 14:01

Vandaag mijn gevarenlichtschakelaar open gemaakt na uitvallen van de knipperlichten. Eerst onregelmatig knipperen om vervolgens zo snel te gaan dat de knipperlichten niet meer oplichten.....
Morgen moet ik weer naar mijn werk rijden en dat gaat niet zonder pinkers, dus dan maar open maken.
Na het vervangen van een condensator doen ze het weer!!
Vraag: Zijn er mensen die defecte schakelaars voor me hebben zodat ik een reserve versie kan maken????

Mvg Barry
JT&T
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1967
Automaat: Nee
LPG: Ja

Keer terug naar Techniek