door Rein in Trondheim » 29 aug 2012, 20:46
de handrem heeft dan wel niets met het remolie nivo te maken, het waarschuwingslampje voor de handrem is wel hetzelfde lampje als het lampje voor het nivo van de remvloeistof. Dus als het lampje brandt kan dat betekenen dat de parkeerrem is ingedrukt of dat het vloeistofnivo te laag is. Ik heb zelf wel eens gehad dat het lampje ging branden bij voldoende vloeistofnivo omdat de hoedjes op de vlotters op het remvloeistofreservoir er niet helemaal goed opzaten.@marantz, ik weet niet hoelang je de auto hebt en of het nivo plotseling is gedaald, maar over langere tijd kan het nivo inderdaad dalen doordat de remblokken slijten en er zo meer vloeistof in het systeem past, je hoeft dan geen lekkage te hebben. Je kunt gewoon vloeistof bijvullen en kijken of het lampje dan uitblijft, Vloeistof verversen is natuurlijk altijd een goed idee als t de laatste 2 jaar niet is gedaan. Achterremblokken bekijken)vervangen is niet moeilijk ,staan in ieder geval wel engelstalige instructies met plaatjes op internet, maar volgens mij ook gewoon hier. Je kunt dan ook bekijken of alle zuigers goed gangbaar zijn en alle blokken meeremmen, ni dat geval is de schijf aan voor eb achterkant afgeschuurd, een schijf die aan een kant verroest is,geeft te denken dat een blok niet meeremt, een remblokje dat minder dat minder versleten is geeft ook te denken dat een remblokje of een zuiger vastzit, veel succes