[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
280CE slaat slecht aan : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 10:31

280CE slaat slecht aan

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

280CE slaat slecht aan

Berichtdoor Dannymercedes » 22 aug 2012, 23:06

Ik heb een probleem met mijn 280CE. Wanneer ik hem start slaat deze erg moeizaam aan. Als hij dan aanslaat is dit voor mijn gevoel op 4/5 cilinders en wanneer die dan 5 a 10 seconden loopt loopt hij perfect.

Ben benieuwd waar ik kan beginnen met zoeken. Ik weet dat ik een kleine lekkage in mijn vaccuumsysteem heb want mijn rechtse stoel blokkeerd niet. Maar mijn centrale deurvergrendeling en linkse stoel vergrendeling werken wel goed dus verwacht niet dat hier mijn probleem zit.

Hoop op een reactie, Danny
Dannymercedes
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 45
Geregistreerd: 26 feb 2012, 22:52
Roepnaam:
Type wagen: 280CE
Bouwjaar: 1967
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: 280CE slaat slecht aan

Berichtdoor Dannymercedes » 28 aug 2012, 23:09

Heb net gemerkt dat mijn brandstofpomp pas begint te pompen als ik daadwerkelijk ga starten. Hoort dit zo of niet?
Ik dacht namelijk dat deze in stand 1 of 2 al moest gaan draaien.

Alvast bedankt Danny
Dannymercedes
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 45
Geregistreerd: 26 feb 2012, 22:52
Roepnaam:
Type wagen: 280CE
Bouwjaar: 1967
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: 280CE slaat slecht aan

Berichtdoor Trouwkoets » 29 aug 2012, 09:25

Danny, als je het contact aan zet moet de pomp ongeveer een halve seconde aanslaan om de brandstofdruk op niveau te brengen. Zodra de motor draait wordt de pomp permanent aangezet.
Hoe is de onderhoudstoestand van de motor: kleppen stellen, alle ontsekingsdelen controleren en ontsteking afstellen, toestand van de injectoren, enz.
Het kan van alles zijn. Doe eerst een normale onderhoudsbeurt: olie en filter verversen, kleppen stellen, distributie controleren (spanner en timing), onderdelen ontsteking controleren (verdeelkap, bougies en kabels) en evt vervangen, ontstekingstijdstip controleren.

Groet, caspar
Trouwkoets
 


Re: 280CE slaat slecht aan

Berichtdoor Arie en Nico » 29 aug 2012, 11:17

Hoi

ik zou beginnen met de klepspeling te controleren
en kijk of de verdeelkap niet is in gebrand

groet A & N
Arie en Nico
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 595
Geregistreerd: 08 nov 2011, 17:43
Woonplaats: Den Haag
Roepnaam:
Type wagen: 280CE
Bouwjaar: 1967
Automaat: Ja
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: 280CE slaat slecht aan

Berichtdoor Joseph » 30 aug 2012, 10:33

Mijn tip: Het verstellen van de CO-afstelschroef maakt een wereld van verschil.
Joseph
 


Re: 280CE slaat slecht aan

Berichtdoor Dannymercedes » 30 aug 2012, 14:48

- Kleppen zijn gesteld
- Bougie's en kabels vernieuwd

Morgen komt de verdelerkap en rotor binnen en dan kijk ik even verder. Ik heb trouwens gezocht naar men brandstofpomp relais maar kon deze nergens vinden? Iemand een idee waar deze zit bij een coupe?

Heb nog steeds dat men pomp niet aanslaat wanneer deze op contact staat..?
Dannymercedes
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 45
Geregistreerd: 26 feb 2012, 22:52
Roepnaam:
Type wagen: 280CE
Bouwjaar: 1967
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: 280CE slaat slecht aan

Berichtdoor Alex 280E SaharaGeel » 06 sep 2012, 13:25

Hé heb exact het zelfde probleem met mijn 280E. Heb ook al van alles gedaan. Heb twee weken geleden kop revisie gehad. Had gehoopt dat er dan wel iets zou veranderen, maar niet. Ben jij er al achter?
Alex 280E SaharaGeel
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 25 jan 2011, 02:09
Woonplaats: Noordwijk
Roepnaam:
Type wagen: 280E
Bouwjaar: 1970
Automaat: Ja
LPG: Ja


Re: 280CE slaat slecht aan

Berichtdoor Arie en Nico » 06 sep 2012, 14:53

Hoi

het relais voor de brandstofpomp zit in de buurt van de deksel van de zekeringenkast
bij mij was het een vierkante zwarte box waar nog meer relais in zitten

groet nico
Arie en Nico
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 595
Geregistreerd: 08 nov 2011, 17:43
Woonplaats: Den Haag
Roepnaam:
Type wagen: 280CE
Bouwjaar: 1967
Automaat: Ja
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: 280CE slaat slecht aan

Berichtdoor Dannymercedes » 06 sep 2012, 17:50

@ Alex heb er niks meer aan gedaan maar houdt je op de hoogte

@ Arie en Nico onder die kast zit een klein grijs relais zou dit hem misschien kunnen zijn?

En ik weet nu nog steeds niet of bij mijn type uit 79 de pomp al moet draaien wanneer hij op stand 2 van het contact staat. Als ik op youtube kijk zie ik dat de jongere types met groot brandstofrelais bij stand 2 wel de pomp aansturen?
Dannymercedes
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 45
Geregistreerd: 26 feb 2012, 22:52
Roepnaam:
Type wagen: 280CE
Bouwjaar: 1967
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: 280CE slaat slecht aan

Berichtdoor Arie en Nico » 06 sep 2012, 18:30

hoi

bij mijn weten zette mijn 280 uit 1979 ook het systeem op druk
voor dat je de startmoter schakelde

groet A & N
Arie en Nico
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 595
Geregistreerd: 08 nov 2011, 17:43
Woonplaats: Den Haag
Roepnaam:
Type wagen: 280CE
Bouwjaar: 1967
Automaat: Ja
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: 280CE slaat slecht aan

Berichtdoor Dannymercedes » 08 sep 2012, 19:10

Vandaag iets verder gekomen denk ik.

Wanneer ik mijn auto start wordt de koude start verstuiver met 9 volt aangestuurd, maar er komt niets uit. Vind dit erg vreemd en lijkt erop alsof hij vast zit? De weerstand in de verstuiver is ongeveer 4 ohm lijkt me goed, het is eigenlijk net alsof de naald vast zit, zou dit kunnen?
Dannymercedes
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 45
Geregistreerd: 26 feb 2012, 22:52
Roepnaam:
Type wagen: 280CE
Bouwjaar: 1967
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: 280CE slaat slecht aan

Berichtdoor Zozo » 09 sep 2012, 11:49

Dat zou goed kunnen dat de koudstartinjector verstopt of kapot is.. Maar dit moet je wel op de juiste manier testen.

Zoals boven al beschreven zit er een beveiliging in het brandstof relai (deze zit bij mijn 82'r tegen het spatbord voor de zekeringkast onder een zwart kapje verstopt, geen idee of alle bouwjaren dezelfde plek hebben). Wanneer de auto op contact gaat loopt de pomp even een paar seconden om de boel op druk te krijgen. Maar schakeld dan uit veiligheidsoverweging uit, de brandstof acumulator (zit boven de pomp) houd het systeem dan op druk.

Wil je dus de koudstart injector testen met niet lopende motor, zal je de brandstofrelai moeten verwijderen en de pomp doorschakelen. Dit doe je door 2 connectors van het relaistekker door te verbinden. Hier gelden wel verschillen per bouwjaar, dus goed opletten wat je doorverbind anders kunnen er dingetjes doorbranden. Onderstaande link vind je een russische site met de engelstalige M110 handleiding, daar staat precies in hoe je deze moet testen per bouwjaar.
viewtopic.php?f=22&t=13768

Test je hem zonder doorverbinding van de pomp, dan zal hij afhankelijk van de temperatuur even spuiten tot de druk weg is en misschien nog wat nadruppelen. Dit geeft dus altijd een verkeerd beeld.

Afhankelijk van de temperatuur van de motor geeft deze injector ism met de thermotimer switch een aantal seconden extra benzine. Dus wanneer hij gewoon helemaal niets geeft kan ook deze switch naar de mallemoeren zijn. Deze voeler zit op de cilinderkop,aan de bijrijderszijde van het blok. Daar vind je er meestal 3 voelers (zonder airco) meestal in deze volgorde, 1 polige tempvoeler voor klok, 2 polige thermotimer switch voor koudstart en 'n vacuumklepje... De thermotimer switch kun je ook doormeten, even een nieuwe monteren kost je +/- € 90 (duur dingetje).

Je kan eventueel om de injector te testen deze direkt op de accu zetten ;) je zal hem dan moeten horen klikken en hij wordt nogal warm. En zal even spuiten wanneer je auto op contact zet en de pomp even gaat lopen.
Avatar gebruiker
Zozo
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 517
Geregistreerd: 16 jan 2011, 19:35
Roepnaam:
Type wagen: 280CE
Bouwjaar: 1982
Automaat: Ja
LPG: Nee


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 29 gasten