Dat zou goed kunnen dat de koudstartinjector verstopt of kapot is.. Maar dit moet je wel op de juiste manier testen.
Zoals boven al beschreven zit er een beveiliging in het brandstof relai (deze zit bij mijn 82'r tegen het spatbord voor de zekeringkast onder een zwart kapje verstopt, geen idee of alle bouwjaren dezelfde plek hebben). Wanneer de auto op contact gaat loopt de pomp even een paar seconden om de boel op druk te krijgen. Maar schakeld dan uit veiligheidsoverweging uit, de brandstof acumulator (zit boven de pomp) houd het systeem dan op druk.
Wil je dus de koudstart injector testen met niet lopende motor, zal je de brandstofrelai moeten verwijderen en de pomp doorschakelen. Dit doe je door 2 connectors van het relaistekker door te verbinden. Hier gelden wel verschillen per bouwjaar, dus goed opletten wat je doorverbind anders kunnen er dingetjes doorbranden. Onderstaande link vind je een russische site met de engelstalige M110 handleiding, daar staat precies in hoe je deze moet testen per bouwjaar.
viewtopic.php?f=22&t=13768Test je hem zonder doorverbinding van de pomp, dan zal hij afhankelijk van de temperatuur even spuiten tot de druk weg is en misschien nog wat nadruppelen. Dit geeft dus altijd een verkeerd beeld.
Afhankelijk van de temperatuur van de motor geeft deze injector ism met de thermotimer switch een aantal seconden extra benzine. Dus wanneer hij gewoon helemaal niets geeft kan ook deze switch naar de mallemoeren zijn. Deze voeler zit op de cilinderkop,aan de bijrijderszijde van het blok. Daar vind je er meestal 3 voelers (zonder airco) meestal in deze volgorde, 1 polige tempvoeler voor klok, 2 polige thermotimer switch voor koudstart en 'n vacuumklepje... De thermotimer switch kun je ook doormeten, even een nieuwe monteren kost je +/- € 90 (duur dingetje).
Je kan eventueel om de injector te testen deze direkt op de accu zetten
je zal hem dan moeten horen klikken en hij wordt nogal warm. En zal even spuiten wanneer je auto op contact zet en de pomp even gaat lopen.