Misschien is er al wat over geschreven.
Veel vacuüm problemen en lekkages komen ook door defecte vacuüm elementen van de kachel bediening.
Onder het dashboard kun je er 5 terug vinden als er een Climate Control versie in de auto aanwezig is.
Ik had een dus danig lek in het dubbel werkende element (pot nr 41) dat als de selectie van de CC op de EC stand stond, er geen vacuüm voor de rest van de systemen werd opgebouwd.
Bij Jan in Hongarije hebben we het dashboard uit de auto gehaald en pot voor pot getest.
Al snel kwamen er achter dat we twee defecte elementen hadden.
Het bovenste element (pot nr. 38) die de klep van de middelste nozzel bediend, en het onderste deel van pot nr. 41 waren lek.
We hebben van twee elementen één werkende gemaakt, en element 41 afgedopt. Deze is nog te verkrijgen bij MB voor 80,- euro ( A1238003275 ).
Ik heb via Ivo goede membranen kunnen verkrijgen, maar er moest bij dit element ook de plunjer worden vervangen want één membraan zit tussen de plunjer en is niet te vervangen.
Ik moest wel de bediening hendel over zetten.
Hier onder een paar foto's van de revisie dit element.
Mark