[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Accu of dynamo : Diesel Specifiek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 08:03

Accu of dynamo

Specifieke zaken omtrent het rijden op diesel kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent diesel hier verzameld hebben staan.

Accu of dynamo

Berichtdoor Prebel007 » 12 sep 2012, 13:31

Ik ging gisteren op pad en na een korte stop (op een uur rijden van huis in Belgie...) wilde mijn Mercedes G met 300TDT motor erin niet meer starten....

Geen lampje gezien dus accu (ligt nu aan de oplader) kan ik daar blind vanuit gaan of zou het de dynamo kunnen zijn?

Ik denk ook aan de dymamo omdat de toerenteller (niet origineel aangesloten op de w vd dynamo) ook al een dag of 3 pas werkte vanaf 2500-2700 toeren. Dan kwam hij tot leven alsof tie een schok kreeg :D .
Zou dit kunnen betekenen dat de dynamo ook pas vanaf dat toerenbereik heeft opgeladen of staat dit los van elkaar en is het toeval??

mvg
Paul
Prebel007
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 123
Geregistreerd: 02 jan 2012, 18:26
Woonplaats: Geldrop
Roepnaam:
Type wagen: Heckflosse
Bouwjaar: 1971
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Accu of dynamo

Berichtdoor Prebel007 » 12 sep 2012, 14:21

Net even een testje gedaan, polen aangesloten accu gaf 12,60 oid onbelast en toen gestart,
hij viel terug naar 9-10 v en ging toen naar 12,5 bij lopende motor (12,6-7 bij verhoogd toerental..)?

Mijn conclusie dynamo laadt niet of nauwelijks bij klopt dat?

Ik ga eens kijken of de koolborsteltjes er nog zitten en hoe ze eruit zien..to be continued

Paul
Prebel007
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 123
Geregistreerd: 02 jan 2012, 18:26
Woonplaats: Geldrop
Roepnaam:
Type wagen: Heckflosse
Bouwjaar: 1971
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Accu of dynamo

Berichtdoor Moop » 12 sep 2012, 15:00

bij draaiende motor (verhoogd toerental) zou hij op moeten lopen naar 14.8 Volt. Mogelijk dat de regelaar/koolborstels hun beste tijd gehad hebben.
Moop
Moop
 


Re: Accu of dynamo

Berichtdoor Bob » 12 sep 2012, 15:26

Hallo, contact aan (niet starten) , brandt dan wel je rode laadstroom-controle lampje ???.
Ik schat in van niet (zo de symptomen te beoordelen). In dat geval kunnen de borstels/spannings regellaar defect
zijn.
Controleren door de + v/d accu rechtstreeks op de D+ v/d dynamo te leggen, met draaiende motor, geen verschil ---- defect !!! Laad ie dan wel ????
Dan is de + vanaf contactslot via laadstroom controle lampje niet aanwezig op D+.
Zekering (is gecontroleerd mag ik aannemen), Contact slot, lampje, Draadbreuk ???

Succes, Bob
Avatar gebruiker
Bob
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 758
Geregistreerd: 10 nov 2007, 18:32
Roepnaam:
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1973
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: Accu of dynamo

Berichtdoor Prebel007 » 12 sep 2012, 15:53

Ben ik weer, heerlijk zo'n vrije dag midden in de week, ik haalde de regelaar eruit en een van de koolborsteltjes sprong eigenlijk gelijk uit het houdertje.....

Eeven gekeken hoe alles in mekaar zat en het koperen draadje aan de onderkant was kapot waardoor het veertje hem eruit drukte maar waardoor hij ook geen/nauwelijks contact meer maakte waarschijnlijk.

Achterkant uitgeboord en met een nieuw stukje koper vastgesoldeers en raad eens hij doet het weer!!!

Bedankt voor de reacties
Paul
Prebel007
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 123
Geregistreerd: 02 jan 2012, 18:26
Woonplaats: Geldrop
Roepnaam:
Type wagen: Heckflosse
Bouwjaar: 1971
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Diesel Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten