Bedankt voor alle antwoorden tot zover.
@TheWhiteRider: bedankt, die kosten vallen goed mee! En wat zou de prijs zijn van een normale oldtimerverzekering?
Ik zou inderdaad in BE gaan wonen (vestigen/inschrijven, rijksregisternummer aanvragen etc.) en ik zou in eerste instantie niet direct weten waarom het moeilijker zou moeten zijn voor een 'in-BE-wonende-NLer' om een auto te importeren dan voor een ras-Belg
maar goed, ik werk al heel wat jaren met/voor BE en weet ook dat er nogal wat idiote regeltjes zijn dus je weet nooit, en met de steeds grote hetze tegen klassiekers wordt het er vast ook niet makkelijker op.
25km rondom woonplaats en voor 't donker thuis heb ik niet zoveel aan, ik wil gewoon (af en toe) met de Benz naar m'n werk (waarschijnlijk na het donker thuis, een nieuwe job vereist wat extra inzet...) en naar de familie in NL kunnen! Ik denk dat ik m'n dagelijkse auto ook maar meeneem (praktisch koekblik met 85kW/115pk TDCI), anders moet ik daar weer gaan kopen, dat is net zoveel gedoe.
@Hans230CE: Als ik me inschrijf in BE wordt ik automatisch uitgeschreven uit ES. Ik heb wel 'schoonouders' hier maar dat gaat niet voldoende zijn volgens mij om de auto te kunnen verzekeren en op Spaanse platen te laten staan (buiten de 'daar kraait toch geen haan naar' aanpak - want wat als je wel wat overkomt, dan wil je geen gedoe hebben).
Wat zou een beetje een redelijke maandelijkse huurprijs zijn voor een (onverwarmde) garagebox ergens in bijv. Mechelen (niet hartje Antwerpen zeg maar)? Hier huur je een plaats in een gedeelde garage voor 50e pmnd, maar dat is daar niet zo makkelijk te vinden volgens mij, en hier hoef ik me geen zorgen te maken over vandalisme, daar wel denk ik?!
@Jeroen: inboedel zou idd mooi zijn, zien of ik dat geregeld kan krijgen (maar zal wel flink extra kosten)