[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
'Oldtimer weren uit bebouwde kom tegen extra vervuiling' : Van alles en nog wat.... - 2

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 nov 2024, 22:18

'Oldtimer weren uit bebouwde kom tegen extra vervuiling'

Dit is de plek waar over van alles en nog wat gepraat kan worden.

Re: 'Oldtimer weren uit bebouwde kom tegen extra vervuiling'

Berichtdoor Heino280CE » 05 aug 2012, 12:20

Ik rijd 1000-5000 km per jaar op LPG.....

Waarom word ik niet eens door die KUT-overheid met rust gelaten !

Waar gaat het over, het gaat om het feit dat de overheid iedereen wil kaal plukken en zoveel mogelijk het volk, de mens gelijk wilt schakelen om gemakkelijk te kunnen beheren en belasten.

Ze willen dat iedereen in een Igo, IQ, C1 of 1007 gaat rondrijden. Als haringen in een tonnetje. Koekblik.

De overheid loopt belasting inkomsten mis. Dat is de bottomline.

Als ze echt iets aan het milieu willen doen moeten ze geen steden bouwen, meer bomen planten in de bebouwde kom en BBQ-en verbieden. Als ze echt iets willen doen aan het milieu moet je naar CHINA of India.
Mondiale geboortebeperking !
Verder moet de NL zich eens gaan houden aan Europese regels voor bebouwinging langs spoor en Snelweg dan daalt fijnstof vanzelf binnen de bebouwde kom.

De overheid wil niet dat jij kunt genieten van iets moois. De overheid wil al je geld ! :sick:

P.S. Laat ze maar lekker Vignetjes invoeren in de grote steden. Daar kom ik toch al zo veel ! :lol:
viewtopic.php?f=25&t=16162 download/file.php?id=45053 Jumping Jack Flash I burn Camping Gazzzzz !
Heino280CE
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280CE
Bouwjaar: 1972
Automaat: Ja
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Jeroen » 06 aug 2012, 06:34

Ik heb het wel eens vaker gezegd op dit forum; wordt altijd een beetje moe van alle klaagzang die niet meer diepgang heeft "dan de overheid wil alleen maar je geld".

Dat de FEHAC het gebruik van Klassieke auto's als dagelijks vervoer niet ondersteunt is m.i. wel verklaarbaar.
De FEHAC heeft altijd richting overheid/politiek de positie gehanteerd dat klassiekers een hobby aangelegenheid is, weining kilometers maken e.d. Daarmee hebben ze jarenlang voor onze hobby een positieve uitzonderingspositie kunnen behouden. Bijvoorbeeld het niet hoeven betalen van wegenbelasting. De FEHAC hanteert overigens bij mijn weten nog altijd de definitie dat een klassieker een auto die minstens 25 jaar oud is.

Als je je klassieker gaat gebruiken als gewone dagelijkse auto, is het niet verwonderlijk dat de overheid en bijvoorbeeld verzekeraars je geen uitzonderingspositie zullen/kunnen geven. Met druk op millieu-eisen wordt dat alleen maar moeilijker.

Voor de rest: Ik hoop dat iedereen op dit forum ook lid is van een bij de FEHAC aangesloten autoclub. Ik denk nog steeds dat de FEHAC een van de weinige, zo niet de enige, organsiatie is die serieus wordt genomen door de overheid en politiek.

Jeroen
(Inmiddels woonachtig in Delhi, India, in plaats van Kansas City, USA)
Jeroen
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee

Berichtdoor MajikSimon » 14 sep 2012, 14:55

@jeroen in india

Misschien moet je eerder moe worden van een onbetrouwbare overheid die overal altijd meer geld vandaan wil halen
ipv minder uit te geven. Allemaal inpakken met mooi geblaat maar ongeloofwaardig.
Alsof de oldtimers meer verschil zouden uitmaken dan iedereen die 130 (in de praktijk 140) rijdt?
Heel veel mensen zijn hardstikke zuinig op hun wagen en gaan niet eens proberen mee te komen
met 130-140, die blijven wel achter die vrachtwagen hangen

Als jij dat inzicht afdoet als klaagzang, is dat wel een beetje makkelijk vanuit india.Beetje een dooddoener ook.
Probleem is dat de overheid hier altijd weer onzekerheid biedt de laatste tijd.
Kom op, niemand is meer zeker van dingen die enkele jaren terug meer vanzelfsprekend waren.
Vrijwel niemand krijgt nog een vaste baan (in 2011 97% minder dan in 2010), huizen worden veel minder waard,
baan is onzeker, bij ziekte is inkomen onzeker.Bij auto':........... is zo'n beetje alles onzeker.
Natuurlijk recessie en crisis maar de overheid maakt het eerder slechter dan beter.
Daar komen al deze berichten en ongenoegen uit voort.

Dan staat er vlak boven jouw reactie een verhaal die 1000-5000 km per jaar rijdt op LPG en dan reageer jij zo,
dat vind ik ook wel apart. Wij zitten hier met ca 50.000 euro schuld per werkende nederlander
http://www.destaatsschuldmeter.nl/
Maar het geld zal toch ergens vandaan moeten komen he!

Ik denk dat al het nieuws op jou daar in india een andere impact heeft dan op de mensen hier,
die voelen zich meer gepakt en vern**kt, als ratten in de val, alleen maar goed om te betalen.
MajikSimon

Berichtdoor Hans230CE » 14 sep 2012, 20:15

@Majiksimon

Jertoen woonde in Amerika en is/komt terug naar NL 8-)
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.

Berichtdoor Jeroen » 15 sep 2012, 07:27

Majiksimon,

Vanuit Delhi:

als ik uit mijn raam kijk, zie ik een vrouw met vier kindertjes. Zo te zien zijn hun bezittingen de kleren die ze aan hebben. Ze wonen in een kartonnen doos. De kinderen bedelen tussen de auto’s als die stoppen voor het rode licht. Hun kleren zijn gescheurd, ze hebben geen schoenen aan.

Nederland is nog altijd een van de meest welvarende landen in de wereld. Tegen die achtergrond zijn onze oldtimer perikelen waarover we hier praten vervelend en ongemakkelijk. Maar meer ook niet.

Dat ik dat betitel als klaagzang is volgens mij correct Nederlands taalgebruik. Het is gejammer zonder het bieden van perspectief of het zelf ondernemen van enig initiatief om een en ander te verbeteren.

Ik ben al vele jaren actief op dit forum. Dit onderwerp en wijze waarop er wordt gediscussieerd is (bijna) altijd hetzelfde Het is nauwelijks een discussie. De opeenstapelende berichtjes zijn een lange aaneenschakeling van jammerklachten. Niemand biedt enig perspectief, relativering of onderneemt iets.

Ik kan me slechts 1 instantie herinneren waarbij een van onze forumleden aandacht vroeg voor dit onderwerp. En medewerking vroeg om middels een standaard brief de politiek aan te schrijven. Ik meen dat het een FEHAC initiatief betrof. Hoe dan ook, er waren slechts een paar forumleden die de moeite name, de brief te downloaden, te ondertekenen en op te sturen.

Jij schrijft:
Vrijwel niemand krijgt nog een vaste baan (in 2011 97% minder dan in 2010), huizen worden veel minder waard,
baan is onzeker, bij ziekte is inkomen onzeker.Bij auto':........... is zo'n beetje alles onzeker.

Dat is correct, maar het is ook correct om dit als klaagzang te betitelen.

Ik weet zo niet het exacte aantal, maar in Nederland zijn slechts een paar honderd duizend mensen lid van een politiek partij. Terwijl er zeventien miljoen Nederlanders kankeren op de politiek en de overheid.

Enkele jaren geleden had de Stichting Ideële Reclame, ook wel SIRE, de campagne De maatschappij, dat ben jij. Ik moet daar bij dit soort berichtjes altijd aan denken. Ik zie alleen maar verwijzing naar anderen (overheid/politiek) aan wie het allemaal ligt. Maar weinigen nemen de moeite zelf iets te ondernemen.

Misschien ben je uiterst actief in het maatschappelijke en politieke verkeer, dat kan ik niet uit je berichtje opmaken.

Iedereen mag kankeren en jammeren wat ie wil. Persoonlijk vind ik dat iedereen ook een actieve rol zou moeten spelen in de maatschappij. Of je nu plaats neemt in de Medezeggenschapsraad van de school van je kinderen, in het bestuur van de lokale voetbalclub zit, of folders verspreid voor je politieke partij. Allemaal voorbeelden die al jaren lang te maken hebben met steeds minder mensen die hier tijd en energie in willen steken.

Mijn klaagzang is de volgende: We kankeren teveel in Nederland, het is altijd iemand anders zijn schuld (veelal overheid/politiek). We blijven teveel aan de zijlijn staan met veel commentaar maar ondernemen zelf te weinig.

Wat doe ik eraan; Ik reageer op dit soort berichtjes op deze wijze. En waar mijn vrouw en ik ook wonen in de wereld, we zullen altijd moeite doen om op verschillende wijzen bij te dragen aan de maatschappij, anders dan alleen maar belasting betalen.

Voor wat betreft dat gebrek aan vaste baan, waardedaling van huizen etc. Leer er maar mee leven met die onzekerheden. Denk na wat je zelf kunt doen om je te wapenen tegen dit soort ontwikkelingen. Kijk eens naar landen die het beduidend minder hebben qua welvaart dan wij en leer ervan. Koms een kijken in Delhi, India. Relativeert behoorlijk en je kunt een hoop leren hoe om te gaan met grote onzekerheden.

Jeroen
Jeroen
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Trouwkoets » 15 sep 2012, 18:10

Dag Jeroen. Kennelijk moest je wat van je afschrijven. Goed zo! En ik ben het helemaal met je eens.

De overheid dat ben je zelf. Dus als je het er niet mee eens bent: Doe er wat aan, kom zelf met een oplossing voor de overheidsfinancien en milieudoelstellingen. Maar ga hier niet de sfeer verzieken.

Over mezelf: Ik ben een zelfstandige, rij 50k p/j in een zakelijke W123, en stem meestal rechts. Ik snap er niets van dat ik door de overheid niet wat meer wordt aangemoedigd om de W123 te laten staan.

Caspar
Trouwkoets

Berichtdoor MajikSimon » 16 sep 2012, 01:08

Trouwens: ik heb destijds mails en brieven en emails gestuurd, naar FEHAC en politieke partijen over dit hele gelazer.
En wat jullie verder allemaal schrijven...tsja is allemaal hardstikke leuk en aardig hoor
maar ikzelf ....ben niet zo van de cliches.
:)

Maar om er toch nog wel even een positieve draai aan te geven, ik zal wel een keer opzetje / template maken voor een brief/email dan zet ik die wel tzt neer en kan iedereen die het ermee eens is hem sturen/emailen.
Doen we toch niet niks. :D
MajikSimon

Berichtdoor BenzMercedes » 16 sep 2012, 16:31

Er waren zelfs plannen om 'oude' benzine auto van voor 2002 te weren uit steden.. Het zou mensen moeten motiveren om een nieuwe auto te kopen. Sure, dat kan iedereen makkelijk betalen. Afschaffen die BPM en het wagenpark in NL wordt vanzelf schoner. Dit is belachelijk. Ik zou voorstellen om alle nieuwe gevallen te belasten en de huidige auto belasting te laten houden....

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Neder ... trecht.htm
BenzMercedes
Senior Boarder
Senior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1970

Berichtdoor Zozo » 18 sep 2012, 18:31

Wat ik eigenlijk nooit zo begrepen heb is, waarom Nederland zo'n staatje is waar er altijd maar van die rare halve maatregelen worden genomen. Van die maatregelen die aan alle kanten stinken en overlopen van de fraudegevoeligheid..

Kijk eens goed om je heen en je ziet legio voorbeelden, overal wordt de kat op het spek gebonden en alles zit vol met achterdeurtjes zo dat er op slinkse wijze wel weer wat voordeeltjes uit te halen zijn. Of het nu uitkeringsfraude, belastingontduiking, bouwfraude, steekpenningen, subsidies melken, belangenverstrengelingen, vriendjespolitiek het maakt allemaal niet uit. Iedereen ziet het en iedereen doet het, het lijkt wel een algemeen aanvaard vaderlands gemeengoed.

Een voorbeeldje dat ons aan gaat is natuurlijk de belastingvrijstelling voor auto's ouder dan 30 jaar. De FEHAC roept dan trots hier een dikke vinger in de pap te hebben om het gemotoriseerd cultureel erfgoed te waarborgen. En toen de regering daar mee instemde en het voorstel werkelijkheid werd. Is er dan ook helemaal niemand op het idee gekomen dat er ook een groote groep handelaren en gebruikers gecreeërd worden die denken 'Fuck erfgoed' en hier alleen maar een financieel voordeeltje in zien? En het ook zal resulteren in een grote instroom van buitenlandse import? Ik vind het allemaal maar een beetje vreemd en geloof niet in dit soort zogenaamde kinderlijke naïviteit.

Net zo naïef als het geloof in het zogenaamde softdrugs gedoogbeleid.. Je mag geen hash importeren, maar je mag als koffieeshop wel een antaal grammetjes Maroc op voorraad hebben om aan geregistreerde klanten te vekopen. :side: Je mag ook als Nederlands staatsburger een aantal grammetje op zak hebben voor eigen gebruik. Hoe komt deze hash het land in? Psssst, niemand zeggen zakdoekje leggen...

Het meest hilarische vind ik dan nog, dat er bv. in de gemeente waar ik woon 4 koffieshops zijn. en worden alle 4 uitgebaat door Marokaanse medeburgers. Het is toch om je dood te lachen en wie zich hier het meest dood lacht is deze oprechte uitbatende medeburger. Of worden we misschien stiekem uitgelachen en maar weinig serieus genomen?

Nederland oh Nederland jij bent mijn kampioen... :woohoo:
Zozo
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor MajikSimon » 18 sep 2012, 20:33

@zozo ik snap het idee wel.

Maar je gooit wel alles wel op 1 hoop. Hash, fraude, misdaad, oldtimers. Kom op zeg.
Verder vind ik dat je op deze manier veel teveel negatiefs toebedicht aan oldtimer rijders, verkopers, en onderdelen/ onderhoudsbedrijven.Die denken helemaal niet allemaal 'Fuck erfgoed' en zien er niet alleen maar een financieel voordeeltje in.Je moet al dat negatieve niet tot de norm verheffen.
Dat vind ik nou negatief.
MajikSimon

Berichtdoor Jeroen » 19 sep 2012, 08:50

Voor diegene die nog eens willen nalezen hoe en waarom de diverse regelingen tot stand zijn gekomen:

De "ouder dan 25 jaar regeling" heeft het uiteindelijk 17 jaar volgehouden

http://www.fehac.nl/faq/99-vrijstelling-wegenbelasting

Jeroen
Jeroen
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor MB 250 » 19 sep 2012, 09:22

@ allemaal

ik lig er niet wakker van en we zien het wel ,maar ondertussen blijf ik lekker in het weekend in mijn oldtimertje rijden
MB 250

Berichtdoor Zozo » 19 sep 2012, 15:05

@ majiksimon ;) Ik gooi niets op een hoop, het zijn voorbeelden van feitelijkheden welke voor verschillende partijen danwel positief en of negatief kunt belichten.. Geef dus enkel een paar zeer opzichtelijke voorbeelden van gecreeërde wangedrochten van de Nederlandse regelgeving. Die over het algemeen bijna altijd tot een rare extreem doorontwikkeld. En wanneer je een beetje logisch nadenkt voordat je een zulke regel verzind of implementeerd je eigenlijk al op 5 vingers kunt aftellen waar het naar toe zal leiden. Dit is hetzelfde als een doos met snoep onbeheerd in de peuterklas zetten en de kindjes verbieden er van te snoepen.

In ons geval is dat die rare belastingvrijstelling, waarmee je 2 groepen creeërd. Groep 1, de oprechte liefhebbers die een old/youngtimer aanschaffen om het te koesteren en te waarborgen al dan niet voor dagelijks gebruik. En groep 2, de profiteurs die het enkel om het voordeel gaat. En nu na de nodige jaartjes hebben we een wangedrocht waarin groep 1 zich gedupeerd wordt (of voelt) omdat groep 2 er de kantjes vanaf loopt en de schuld krijgt dat deze voor groep 1 de boel verziekt.

Men had anderss gemakkelijk een regelgeving kunnen aannemen waarin je dit soort wildgroei wat wij nu hier hebben veroorzaakt hadden kunnen voorkomen. Kijk bv. naar het H kenteken van onze Oosterburen, maar dat had voor Nederland nooit genoeg kunnen opleveren. En past dus niet in onze structuur..

Dus ik geloof niet in het verhaal dat onze regeling is ontstaan uit liefde voor cultereel erfgoed. Het is meer een melkkoe met een goed potentieel marktaandeel geweest. Maar die uier is nu zowat leeg aan het lopen en nu moet het maar veranderen en opgeschoond worden. En ik ben er heilig van overtuigt dat er voor onze generatie nog een tijd aanbreekt dat we alleen nog bij speciale gelegheid met vergunning de straat op mogen met onze schoonheden. En dan kan iedereen die nog 1 mooie puntgave gerestaureerde W123 bezit deze misschien ergens in een showroom stallen en deze in het weekend bezoeken. Of verkopen aan een rijke Arabier want daar kost de benzine nog steeds maar € 0.17 p/l.

Dus rij er nu nog maar flink op los en geniet er lekker van zolang het nog kan.. ;)
Zozo
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Hans230CE » 20 sep 2012, 21:03

Mennekes, rustig, het was komkommer tijd, jullie hebben een binnenkort, hopelijk :woohoo: :woohoo: , een nieuwe regering. En denken jullie nu echt dat er eerst naar die oldtimer gekeken wordt???????????
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.

Berichtdoor Zozo » 21 sep 2012, 00:44

:lol: @ Hans, dat was het inderdaad..

Misschien niet eerst, maar het zit beslist in de pen... Let maar eens op, dat duurt niet meer zo heel erg lang en dan zijn ook wij het haasje.
:mrgreen:

En ik heb eigenlijk alleen nog steeds maar 2 oldtimers, zonder dagelijks vervoer waar ik belasting over betaal (dat zijn dan 2 fietsen). En het boeit me geen reet.. Ik geniet er dagelijks met volle teugen van, zolang het nog mogelijk is. Ik voel me niet schuldig en ook niet aangesproken als profiteur. We weten allemaal wel wat het kost (verhoudingsgewijs 19 % belasting zonder uren).. ;) En houd er al sinds ik er mee begon rekening mee dat dit zeker niet zo zal blijven..
Zozo
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor MB 250 » 21 sep 2012, 07:29

het laatste wat ik er over kwijt wil

het kan ook een voordeel hebben ,dat er in de loop van de tijd mensen hun mb moeten of gaan verkopen

en dan kan je leuke dingen aantreffen

dus win win
MB 250

Berichtdoor BenzMercedes » 18 okt 2012, 15:40

Ik beschik over 1 belastingvrije W123 TDT en een 190 2.0 diesel die niet belastingvrij is. Ik begrijp dat men geld nodig heeft, maar zeg dan niet dat het een milieu-kwestie is. Dat is namelijk onzin. De uitstoot van auto's uit Nederland heeft geen effect op het mondiale milieu. Kortom: pak zoiets europees aan. Automobilisten in Nederland betalen sowieso onevenredig veel aan de auto (lees: Melkkoe), ten opzichte van elk ander europees land: Brandstof, BPM, Aczijns, BTW etc...

Onlangs deed een raadslid in Utrecht de suggestie om 'oude' auto's te weren uit de binnenstad. Oude auto's vond hij bijvoorbeeld een benzine auto 2002...Voor veel mensen is 2002 een nieuwe auto. Wil men echt een schoner NL wagenpark, dan zal de BPM afgeschaft moeten worden. Zodat ook modale inkomen een jonge auto kunnen kopen. Ik heb een goed inkomen, heb drie kleine kinderen en heb dus een (grotere) veilige auto nodig. Ik wil geen lening, dus is ie wat ouder. Ik mis redelijkheid in dit soort voorstellen.

In Duitsland mogen ze geen klassiekers importeren, wanneer deze niet voldoen aan strenge specifieke kenmerken. Wordt ie daarop afgekeurd, dat betaal je meer MRB dan regulier. Kortom: alleen liefhebbers kopen zo'n wagen en rommel komt er niet meer in.
BenzMercedes
Senior Boarder
Senior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1970

Vorige

Keer terug naar Van alles en nog wat....