door Weizengelb » 24 jun 2008, 09:04
Ikz it toch ook wel over een gastank te denken in mijn 200T. alleen een cylindertank achter in de laadruimte vind ik dus echt helemaal niks. Dan kan ik beter gewoon sedan rijden.
Ik bouw nog liever een dieselmotor in!
Een ringtank ipv het reservewiel is wel een goede optie, maar ik heb ook van van orsouw vernomen dat het probleem vooral ligt in de kwaliteit van de tankonderdelen (fabrikant...). En natuurlijk de geringe vulinhoud.
Wie heeft ervaring met het LPG verbruik van een 200 M102 (handgeschakeld)? Ik verwacht met deze wagen toch zeker 1 op 7 te kunnen rijden op gas?
Ik weet nog niet of ik hem kan houden, maar op gas concureert hij tenminste stevig met de 240D.
LED lampjes zijn zeer interessant. Zorg wel dat ze voldoende licht uitsralen en naar alle kanten (vaak schijnen ze alleen recht naar achteren). Voor een rood achterlicht of remlicht is het trouwens beter een Rode LED in te bouwen en geen witte. Wit licht wordt door de rode lens van je achterlicht gefiltert waardoor het blauwe,groene etc licht verdwijnt en je verliest hierdoor dus lichtsterkte.
Het grote voordeel van een LED is juist dat hij licht van 1 kleur (golflengte) uitstraalt. mooi spul, ze worden ook nog eens veel minder warm!
Groetjes,
Mathieu
Das Beste oder Nichts!