[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
overmatig trillen van de hele auto bij stationair : Diesel Specifiek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 04:53

overmatig trillen van de hele auto bij stationair

Specifieke zaken omtrent het rijden op diesel kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent diesel hier verzameld hebben staan.

overmatig trillen van de hele auto bij stationair

Berichtdoor Oldtimer66 » 05 sep 2012, 10:32

Hallo,

sinds kort trilt de motor en daardoor de hele auto verschrikkelijk als deze stationair loopt waardoor zelfs de verstevigingsstrips onder de motorkap zijn losgelaten (puntlassen).
Ook de motor kwam slecht op toeren, ik heb een flesje wyns verstuiver en brandstofsysteem reiniger toegevoegd aan een tank diesel en de motor komt nu wel weer beter op toeren echter het trillen blijft, je word gek van de herrie in de auto.
Wat is aan te raden en wie kent diesel (Mercedes) experts danwel getrainde hobbyisten in de regio Den Haag maar een dagje het land in vind ik ook geen probleem als het maar bij iemand is met kennis van zaken.

Het gaat om mijn 300TD uit 1983.

Graag jullie reakties
Oldtimer66
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 300TD
Bouwjaar: 1971
Automaat: Nee
LPG: Nee

Re: overmatig trillen van de hele auto bij stationair

Berichtdoor Martin123T » 05 sep 2012, 11:47

Wat is de onderhoudshistorie van de auto? Hoe lang is het geleden dat er een beurt is uitgevoerd, kleppen gesteld, etc?

Het feit dat de toevoeging aan de brandstof heeft gewerkt doet vermoeden dat er iets in het brandstofsysteem te vinden is. Als het reguliere onderhoud recent heeft plaatsgevonden, dan is het testen van de verstuivers aan te raden.

Hoe is het olieverbruik van de auto?
Martin123T

Berichtdoor Oldtimer66 » 06 sep 2012, 21:33

Nagenoeg geen olievebruik.

Geen onderhoudshistorie bekend.

Waar kan ik de verstuivers laten testen (dealer kan ik ook wel verzinnen)
Oldtimer66
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor 300TD W123 » 06 sep 2012, 21:41

Hallo,

Ik zou eens beginnen met de diesel filters te vervangen en de kleppen te stellen. Ook een keer olie verversen en een nieuw olie- en luchtfilter kan geen kwaad als de onderhoudshistorie niet bekend is.
Als dan het probleem dan blijft aanhouden zou ik pas naar de verstuivers gaan kijken.

Groet Mark
300TD W123

Berichtdoor MBvO » 07 sep 2012, 20:27

Is er iets aan de motor gedaan voor het trillen begon? Misschien is de pomp losgeweest, inspuitleidingen verkeerd aangesloten oid.

Check ook alle rubber slangen vanaf de tank tot de motor. Als de motor lucht trekt schudt hij ook. Als er een slangetje vochtig is of naar diesel stinkt als je erin knijpt: vervangen.
1. rubber bochtje onder de auto, bij de achteras passagierszijde
2. Alle brandstofslangetjes in de motorruimte.
3. Check ook de slangklemmetjes.

Er kan ook een motorsteun vergaan zijn waardoor de motortrillingen metaal-op-metaal worden doorgegeven, wordt je ook niet blij van.

Als je heel iets gas geeft (verhoogd stationair), wordt het trillen dan minder/ verdwijnt het? In dat geval kan ook het stationair toerental verlopen zijn, maar is onwaarschijnlijk.
MBvO

Berichtdoor Oldtimer66 » 08 sep 2012, 19:17

Vanmiddag het probleem getekkeld.

Onder het rijden begon ik een diesellucht te ruiken, dus gestopt en onder de motorkap gedoken en daar zag ik dat er een slangetje met katoenen ommanteling was losgeschoten of getrild.
Het slangetje is een soort van doorlussing tussen 2 verstuivers, de andere slangetjes zijn van rubber (3,2mm) en die nu los hing was nog een oude rubberen versie met katoenen mantel er om heen, dus vanmiddag nog even langs Brezan gereden en een metertje verse brandstofslang (3,2mm) gehaald en gemonteerd en voila hij loopt weer als vanouds.

Bedankt voor het meedenken.

diesel ze.
Oldtimer66
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Oldtimer66 » 29 sep 2012, 17:52

Wederom een probleem getekkeld door Arie en Nico uit Pijnacker.

Het overmatig trillen werd veroorzaakt door de motorsteunrubbers die in verregaande staat van ontbinding bleken te zijn.

Na het vervangen van de rubbersteunen nog een probleem getekkeld, te weten het inslijten van de rubberslang van de oliekoeler die tegen de v-snaar aanliep.
Omdat het blok nu zo'n 3-4 cm hoger is komen te liggen loopt de slang weer mooi vrij van de v-snaar.

Met een verse apk erop weer heerlijk dieselen.

Arie en Nico.......................als ik jullie niet had ?

Bedankt Arie en Nico

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Oldtimer66
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:

Keer terug naar Diesel Specifiek