[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
RobertW123 : Even voorstellen

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 15:32

RobertW123

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. (en niet meer dan dat!!)
Ook als je al langer lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Dit is dus NIET de plaats om je vragen neer te zetten.
Daar hebben wij tenslotte een heel forum voor.

RobertW123

Berichtdoor RobertW123 » 23 sep 2012, 12:13

Even voorstellen.
Vanaf 2005 rij ik W123 met een onderbreking (foutje) van een “nieuwe” 190. Ben er in de loop van de tijd achter gekomen dat je steeds weer voor verrassingen komt te staan. Ook als je veel geld neertelt voor weinig kilometers en mooie historie.

Van Harold (HCS in Bemmel) heb ik nu geleerd dat je beter op je gevoel en opgedane kennis af kan gaan dan op mooie papieren. Na alle ervaringen wist ik wat ik minimaal wilde: station- diesel 300-automaat, laatste serie. De rest interesseert me niet.
Nu heb ik dan een 300TDT die niet de mooiste zou zijn, maar wel goed. Geen flauwekul verhalen over kilometers, wel een ruilmotor+bak (status onbekend) gewoon 5 ton op de teller en zoek het verder maar uit.
Wat me direct opviel was de koude start, en het pittige rijgedrag. Dat heb ik wel eens anders gezien. De auto zou klokgaaf zijn, maar ik bespeurde al wat doorslag en zelfs één gaatje in de bodem.

Enfin, voor heel weinig (omdat hij niet origineel van kleur is, lag hij slecht in de markt) was het toch een aantrekkelijke auto met een mystiek verleden in Zuid Frankrijk. Ik ben er een hele week mee bezig geweest om hem van binnen schoon te krijgen. Pfff.

Veel kleinigheden die niet werkten waren een kwestie van schoonmaken, een losse stekker hier, smeren daar, een nieuwe zekering, of afwatering weer in orde brengen.

Al met al een schatje in een Route-66 outlook. En met Crosby Stills Nash en Young in de cd-speler is het weer net 1970.
RobertW123
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1973
Automaat: Ja
LPG: Nee

Re: RobertW123

Berichtdoor Ralf T » 24 sep 2012, 00:18

Welkom, Robert! Ben nu wel benieuwd naar wat foto's.
Ralf T
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee

Berichtdoor Quinten » 24 sep 2012, 09:56

Welkom Robert!

Leuk om te lezen dat je wel door heb dat lekker oltimer rijden niet gepaard hoeft te gaan met stapels bankbiljetten neerleggen ;)
Quinten

Berichtdoor Timmeke » 01 okt 2012, 17:19

Welkom Robert. ook ik ben benieuwd naar foto's :-D
Liever 1 Benz onder je kont, dan geen kont..
Timmeke
Junior Boarder
Junior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee

Keer terug naar Even voorstellen