Hallo Mathieu, Ja je hebt zo.o schakelaar en wellicht kan ik nog een zinnig antwoord geven.
Heb min of meer hetzelfde probleem, en heb het een en ander uitgezocht !!!
Als het goed is heb je een vacuum-vervroeger met twee aansluitingen op je doos
.
Eén aan de voorkant en één aan de achterkant.
De voorkant gaat rechtstreeks naar de vacuüm-aansluiting bij de gasklep tussen de gasklep huis en de motor (kun alleen maar voelen.
De ander (van achter de vacuum doos) gaat naar een elektrische bedient klepje terwijl de andere kant van het klepje weer naar het gasgeef huis gaat.
Deze zorgt waarschijnlijk voor je problemen. Nl deze wordt geschakeld door je automaat-hendel.
Als die in N of P staat, staat ie dicht (dacht ik) en heb je voor en achter hetzelfde vacuüm (dus niets, kortgesloten).
Inschakelen uit N of P schakelt ie om, en kijkt ie (de achterkant) naar de open lucht, en doet de vacuüm- vervroeging normaal zijn werk.
Dit moet de verhoging in toerental geven bij inschakelen vanuit P of N (Als je airco hebt is het nog een stap ingewikkelder).
Overigens ben ik héél benieuwd om te zien hoe het bij jouw (origineel) zit omdat bij mij alles door elkaar gehaald is. Misschien kunnen we eens afspreken ??? waar woon je ?? wil ik je ook wel helpen ???
Geef maar een PMetje in geval
Gr. Bob