[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
stuurinrichting : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 07:39

stuurinrichting

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

stuurinrichting

Berichtdoor dusokozijnen » 02 okt 2012, 18:22

Hi allen,

Er zit op mijn stuurwiel zeker 6 cm . speling en ergens had ik gelezen dat die niet meer dan 2.5 cm mag zijn. Ik ervaar het als hinderlijk en heb gezien dat de speling in het stuurhuis zit meteen daar waar de stuurstang in het huis loopt. Ik heb een 200 serie uit 1983 op LPG met stuurbekrachtiging. Kan ik dit op eenvoudige wijze afstellen? Er zit een imbus bout in een grote moer aan de achterkant van het stuurhuis maar is die niet voor de stuurbekrachtiging? ( de verdere stuurinrichting aan de onderkant etc. heb ik allemaal vernieuwd daar ligt het niet aan ...wie kan me hier adviseren?
mvg.
Gary
dusokozijnen
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 02 okt 2012, 13:40
Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1971
Automaat: Nee
LPG: Ja


Re: stuurinrichting

Berichtdoor Maikel » 02 okt 2012, 18:28

ja die imbus/moer moet je wel hebben, uitdraaien, maar niet te ver, dan gaat je stuur vastzitten

gr
Maikel
Sitzbank raus.......Laderaum noch größer !!!
Avatar gebruiker
Maikel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1915
Geregistreerd: 06 sep 2009, 20:49
Roepnaam:
Type wagen: 200T
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: stuurinrichting

Berichtdoor Mark300DT » 02 okt 2012, 18:32

Hoever is deze al uitgedraaid ? en echt nergens geen speling meer bv op het hulpstuurhuis ? (Pitman) en kogels en andere stangen ?
if it's not broke fix it until it is
Avatar gebruiker
Mark300DT
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1415
Geregistreerd: 06 feb 2012, 23:21
Woonplaats: Utrecht
Roepnaam:
Type wagen: 300DT
Bouwjaar: 1971
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: stuurinrichting

Berichtdoor dusokozijnen » 02 okt 2012, 21:59

Nee, de pitarm etc. heb ik allemaal vervangen ...die ruimte zit puur in dat stuurhuis. Ik zal morgen die imbus/moer eens proberen en laat het jullie weten bedankt voor de tip.
groet,
Gary
dusokozijnen
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 02 okt 2012, 13:40
Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1971
Automaat: Nee
LPG: Ja


Re: stuurinrichting

Berichtdoor Mark300DT » 02 okt 2012, 22:33

Ja en anders een betere op de kop tikken.
if it's not broke fix it until it is
Avatar gebruiker
Mark300DT
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1415
Geregistreerd: 06 feb 2012, 23:21
Woonplaats: Utrecht
Roepnaam:
Type wagen: 300DT
Bouwjaar: 1971
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: stuurinrichting

Berichtdoor Thomas2012 » 03 okt 2012, 00:08

Ik weet nog niet zo heel veel van de W123, maar 6 cm is wel erg veel om te corigeren. Volgens mij heeft de de W123 ook fusee kogels Ik zou die eerst eens inspecteren (op speling), en eventueel ook de stuurhuisdemper....
Dit zijn bij de W201 in ieder geval de zwakkere punten mbt "onderhoud", dus ik neem aan dat dit voor de W123 niet veel anders is.
Thomas2012
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 28 sep 2012, 21:56
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1975
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: stuurinrichting

Berichtdoor Diospuszta » 04 okt 2012, 21:57

Hallo,

Ik heb mijn stuurhuis ook speling vrij gemaakt met die inbusbout, wel met kleine beetjes en veel het stuur van links naar rechts en terug draaiend.
Je draait de inbusbout linksom, iedere keer een kwart slag en dan het stuurwiel van links naar rechts draaien en terug om te controleren dat er geen zwaar punt inzit.
Dit heb ik wel gedaan met de wielen van de grond dan voel je eerder een zwaar punt.
Er was toch wel 4 a 5 cm speling en heb er ondertussen 7000 km mee gereden en ben er erg tevreden over.

Jan.
Avatar gebruiker
Diospuszta
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 546
Geregistreerd: 21 feb 2011, 10:46
Roepnaam:
Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1972
Automaat: Ja
LPG: Nee


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 47 gasten