[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
draagvermogen : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 07:55

draagvermogen

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

draagvermogen

Berichtdoor Joseph » 03 okt 2012, 19:05

Weet iemand het draagvermogen van de kroonkurkvelgen.
M.a.w. zijn deze velgen ook geschikt voor een bus met maximaal totaalgewicht van 2500 kg?
Joseph
 


Re: draagvermogen

Berichtdoor Wiebren240D » 03 okt 2012, 22:19

Hallo Joseph

het draag vermogen weet ik niet.
maar kroonkurk velgen op een bus ik denk niet dat het past.
de steek is namelijk anders.

met de groeten van Wiebren ut Snits
Avatar gebruiker
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4191
Geregistreerd: 10 jan 2006, 20:59
Woonplaats: Sneek
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: draagvermogen

Berichtdoor Joseph » 04 okt 2012, 08:35

De steek is hetzelfde (5x112)
Op de kroonkurkvelgen staat onder andere F 93.
Als dit de loadindex zou zijn betekent dit ca 600 kg. dus te weinig voor geladen bus.
Op de 15 inch velgen kan ik zo'n getal niet vinden, wel RG10...
Bijlagen
IMG_2406.JPG
IMG_2406.JPG (140.53 KiB)
Joseph
 


Re: draagvermogen

Berichtdoor vlieger » 04 okt 2012, 16:58

Dan is er nog de ET waarde van de velg, die moet kloppen met de constructie van de bus !!
vlieger
 


Re: draagvermogen

Berichtdoor Quinten » 04 okt 2012, 19:59

En de diameter van de naafgat,.. daar ben ik na aanschaf van velgen met winterbanden achter gekomen,.. die kunnen nu omgelegd worden :S
Quinten
 


Re: draagvermogen

Berichtdoor Joseph » 05 okt 2012, 07:09

De et-waarde is 23, van de bus 30. Komt goed uit want MB-banden zijn ook iets breder.
Een naafcentrering heeft de bus niet, die centreert door middel van de conische bouten/moeren.
Joseph
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 47 gasten