door MBvO » 13 okt 2012, 18:54
Op de laatste foto staat het koelvloeistofniveau te hoog, zelfs met warme motor (en dan staat het al iets hoger dan met koude motor). Als je het vloeistofniveau zo hoog zet, zal het zeker uit dat slangetje komen. Als er wat vloeistof uit is, en je kijkt in het gat bovenin de radiateur, dan zie je daar een soort lipje zitten. Als ik het me goed herinner moet het vloeistofniveau bij koude motor precies tot aan dat lipje komen. Bij warme motor staat het dan iets hoger, maar dat is nog altijd 1 a 2 cm onder de onderzijde van het gat van de radiateur.
Het slangetje lkan het het best niet langs de voorzijde van de radiateur hangen, want als er dan water uitlekt, lekt dat op de radiateursteun en dat geeft op den duur ook roest. Volgens mij hangt het normaalgesproken aan de zijkant/achterkant (om de plastic koker van de ventilator) zodat het op straat drupt (als er al water uitkomt maar is normaalgesproken niet het geval).