[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
iemand raad? : Diesel Specifiek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 06:56

iemand raad?

Specifieke zaken omtrent het rijden op diesel kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent diesel hier verzameld hebben staan.

iemand raad?

Berichtdoor 240DMaroc » 17 okt 2012, 19:05

Hallo beste forumleden,

Heb sinds vorige week een andere 240D van 82 in mijn bezit alleen heb ik 2 dingen die me dwars zitten.
Tijdens het rijden hoor ik een licht geratel komen uit de motor en verder start hij smorgen's n beetje moeilijk moet echt gasgeven en de sleutel blijven vasthouden voordat ie aanslaat iemand een idee?

Op de teller staat 240.000 niet aantoonbaar verder is auto in nette staat zowel interieur al exterieur.
240DMaroc
Senior Boarder
Senior Boarder

Type wagen: 240D
Bouwjaar: 1970
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re: iemand raad?

Berichtdoor Maikel » 17 okt 2012, 19:07

distributie ketting aan vervanging toe ?

gr
Maikel
Sitzbank raus.......Laderaum noch größer !!!
Maikel
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200T
Bouwjaar: 1982

Berichtdoor Wiebren240D » 17 okt 2012, 20:12

Hoi

ik denk eerst maar eens onderhoud plegen je weet denk ik niet wat voor olie erin de moter zit.
doe er maar 15w40 in en het olie filter ook vervangen.
en het slechte starten kunnen verschillende dingen zijn hoe zwaar is de accu hoort 88amph te zijn maar een keer de kleppen stellen is ook geen overbodige luxe denk ik

wens je veel suc6
met de groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
LPG: Ja

Berichtdoor 240DMaroc » 18 okt 2012, 10:44

Hai wiebren denk niet dat het kwestie van olie is. Slechte of oude olie doet een motor niet ratelen lijkt mij.. Maar dat moet zoiezo even gebeuren en dan kijken wat ie doet toch bedankt voor je suggestie
240DMaroc
Senior Boarder
Senior Boarder

Berichtdoor Govert » 18 okt 2012, 14:16

Wat voor geluid is het? mechanisch? of diesel bijgeluid? Is het altijd of alleen bij bepaalde toerentallen?

Vaak zorgt de vacuumpomp voor ratelende geluiden, dan moet je de pomp reviseren.

Kan je het geluid localiseren? Met een stok of een grote schroevendraaier of een stethoscoop kan je daar wel achter komen, pas wel op voor draaiende onderdelen van de motor.
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.

Berichtdoor 240DMaroc » 18 okt 2012, 15:25

Hallo govert ik weet niet waar het precies vandaan komt tijdens het rijden kan je het goed horen het lijkt net of het in de motor zit ik ben ten einde raad. Ik ga maar eens eerst de nodige onderhoud plegen olie,filters en kleppenstellen dan kijken hoe en wat.
240DMaroc
Senior Boarder
Senior Boarder

Berichtdoor MajikSimon » 22 okt 2012, 17:30

Ratelen dan is zoals govert zegt vacuumpomp een verdachte, kan vrij veel schade aanrichten door losvliegende delen die in de ketting komen. Ook de ketting zelf kan ratelen, kijk naar hoe de timing is als de ketting fors versleten is,
is deze sterk verlopen.

ik had in een 190d een jaar of 10 terug ook een tik, dat was ook de vacuumpomp.
Blijkbaar een zwak mercedes-item. Ik heb hem toen net op tijd vervangen.
Veel mensen zeiden dat het een klep of klepstoter was want de tik was warm weg.

Goede olie kan nooit kwaad natuurlijk maar echte ratels blijven meestal.
ook kettingspanner kan oorzaak zijn. je kan ook het kleppendeksel eens lichten om puur de nokken te checken en de klepspeling te meten... je heoft nog niet eens meteen kleppen te stellen.
Maar kleppen leiden meer tot getik dan geratel.
Dus ik zou het toch eerst zoeken bij boven genoemde items die allemaal; connectie met de ketting hebben .
Succes en laat weten hoe het gaat/ t.z.t wat het was aub.
MajikSimon

Keer terug naar Diesel Specifiek