[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
achterkant 200T komt niet omlaag : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 09:30

achterkant 200T komt niet omlaag

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

achterkant 200T komt niet omlaag

Berichtdoor Remko71 » 29 okt 2012, 10:46

Hallo,na het passeren van een lage drempel hoorde ik opeens kloppend geluid en gesis van achter komen,
toen ik uit stapte stond de auto achter helemaal omhoog.

Geen lekkage of andere zichtbare schade dus dan maar langzaam verder rijden,want de veren stonden snoeihard en het was echt stuiteren.

Thuis onder de auto de hevel los gemaakt en met een tang het asje van het hydauliek blokje teruggezet,de auto zakte niet,via ontluchtings nippel wat olie eruit laten lopen,de auto zakte,met de hand het asje draaien om de auto op gewenste hoogte te brengen,dat ging prima,maar wou je hem laten zakken deed hij dat niet,draai ik het asje tot de hoogste aanslag komt hij niet terug ook niet met een tang,
zodra de motor uit is is het asje weer vrij,

mijn vraag is dus kan het van binnen vast zitten of verstopt,en wie heeft dit ook gehad,en is er eventueel een revisie set verkrijgbaar.

Nu heb ik de hevel achterwege gelaten en handmatig op hoogte gezet en het rijdt ook goed maar het euvel moet wel opgelost worden dus wie heeft een passend antwoord,
alvast bedankt groet Remko.
Remko71
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1965
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re: achterkant 200T komt niet omlaag

Berichtdoor Quinten » 29 okt 2012, 11:14

Hier is al veel over geschreven, als je bij de zoekfunctie "veerbollen" of "nivo(eau)regeling" intoetst kom je er alles over te weten.
Quinten

Keer terug naar Techniek