Het is nu 10 nov 2024, 01:52
Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.
-
Toontje
- Platinum Boarder
-
- Berichten: 10292
- Geregistreerd: 21 feb 2007, 14:33
- Woonplaats: kisharsagy Hongarije
- Type wagen: 300TDT
- Bouwjaar: 1985
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
-
Toontje
- Platinum Boarder
-
- Berichten: 10292
- Geregistreerd: 21 feb 2007, 14:33
- Woonplaats: kisharsagy Hongarije
- Type wagen: 300TDT
- Bouwjaar: 1985
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Toontje » 30 okt 2012, 07:16
nu moet ik er wel bij zeggen dat deze koets in perfecte staat is en zo goed als roest vrij is als er roest is dan moet dat eerst bewerkt worden
na schoonspuiten gaat de wagen eerst een week drogen zeker in deze tijd in de zomer een stuk sneller
dan als die droog is de dinitrol erop en ja dat is mooi
-
Toontje
- Platinum Boarder
-
- Berichten: 10292
- Geregistreerd: 21 feb 2007, 14:33
- Woonplaats: kisharsagy Hongarije
- Type wagen: 300TDT
- Bouwjaar: 1985
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
-
Toontje
- Platinum Boarder
-
- Berichten: 10292
- Geregistreerd: 21 feb 2007, 14:33
- Woonplaats: kisharsagy Hongarije
- Type wagen: 300TDT
- Bouwjaar: 1985
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
-
Toontje
- Platinum Boarder
-
- Berichten: 10292
- Geregistreerd: 21 feb 2007, 14:33
- Woonplaats: kisharsagy Hongarije
- Type wagen: 300TDT
- Bouwjaar: 1985
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Jeroen » 30 okt 2012, 07:48
Ziet er goed uit!!
Ga je ook de verschillende "holle ruimtes" doen en bijvoorbeeld binnenkant deuren e.d. Van Aalst heeft daar bijvoorbeeld speciale apparatuur voor. Allereerst om de inspectie te doen (endoscoop) maar vervolgens ook om de boel schoon te spuiten en vervolgens de Dinitrol aan te brengen. In feite zijn het allemaal verschillende soorten lansen die hij gebruikt.
Ook gebruikt van Aalst een aantal verschillende Dinitrol producten. Dus bijvoorbeeld de holle ruimte krijgen een behandeling met een ander product dan de onderzijde van de auto?
Als het jou al Euro 600 kost, is het goed te begrijpen dat als je een derglijke behandeling laat uitvoeren door een professioneel bedrijf het al gauw minstens het dubbele kost.
Succes ermee.
Groeten Jeroen
-
Jeroen
- Platinum Boarder
-
- Berichten: 1321
- Geregistreerd: 09 apr 2006, 20:30
- Woonplaats: Spijk, gemeente Lingewaal
- Roepnaam:
- Type wagen: 200
- Bouwjaar: 1982
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
-
door Toontje » 31 okt 2012, 06:56
de holle ruimtes is andere behandeling
verschil met die lopende band bedrijven is dat het wel erg snel al gebeurt die gaan ook niet ff de losse roest bladdrs weg halen
en dat is een stuk duurder ja zoek maar ff op google
groetjes toontje
-
Toontje
- Platinum Boarder
-
- Berichten: 10292
- Geregistreerd: 21 feb 2007, 14:33
- Woonplaats: kisharsagy Hongarije
- Type wagen: 300TDT
- Bouwjaar: 1985
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Jeroen » 31 okt 2012, 08:29
MIjn ervaring is alleen met van Aalst en zijn voorganger. Zeker geen lopende band bedrijf.
Het grootste gedeelte van de kosten zit in de voorbereiding, dus schoonmaken. Losse roest haalt hij zeker weg! Afhankelijk van de staat van de wagen is van Aalst zeker 6 - 12 uur bezig met schoonmaken. Tegen werkplaats. Dus allen al het schoonmaken tegen een gangbaar garagetarief kost meer dan Euro 600
Succes ermee
Groeten Jeroen
-
Jeroen
- Platinum Boarder
-
- Berichten: 1321
- Geregistreerd: 09 apr 2006, 20:30
- Woonplaats: Spijk, gemeente Lingewaal
- Roepnaam:
- Type wagen: 200
- Bouwjaar: 1982
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
-
Keer terug naar Carrosserie & Exterieur
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten