Er zijn een aantal dingen die steeds opvallen in deze discussies
1
mensen vallen elkaar af: ik ben wel een echte liefhebber en jij niet, ik vind betalen prima, de ander niet.
Ik snap wat Jurgen zegt, maar anderszijds moet je wel eerlijk zijn. De belastingdruk is dermate hoog in nederland, dat het een heel wezenlijk deel uitmaakt van de keuzes die iedereen maakt met auto's, maar ook met heel veel andere dingen..Heel nederland is altijd maar bezig de te betalen lasten te beperken.
Daar is an sich niets mis mee! Bedrijven doen het ook, het koningshuis ook! Elkaar afvallen, afsnauwen en vliegen afvangen zijn de laatste dingen die we moeten doen. Hoe meer verdeeld hoe zwakker we zijn.
De autobelastingen in nederland zijn dermate idioot hoog door eindeloze verhogingen elk jaar weer dat niemand zich ervoor hoeft te schamen die liever niet te betalen, zeker liefhebbers met hobby auto's niet!!
De bedragen zijn gebaseerd op gewicht , en niet meer van deze tijd.
Bedenk ook dat alle priussen, miniautootjes etc ook rondrijden doordat ze nu nog even belastingvrij zijn of anderszins fiscaal aantrekkelijk. We hoeven echt niet roomser dan de paus te zijn.
Sommige mensen doen uiterst nobel en begrijpen niet waarom de overheid dit alles toelaat.
Dat impliceert een soort misdaad vanaf de kant van de oldtimer bezitters/ rijders die volledig onterecht is.
Dit alles heeft ook te maken met het calvinistische, soms wat afgunstige karakter dat Nederland soms kenmerkt.
De gemiddelde prius cq c1 rijder ( en soortgelijken) kijken afgunstig en met een zekere afkeuring naar de mercedesrijder in zijn dikke S klasse op LPG, een veel zwaardere, grotere auto (die eigenlijk netto, net zo schoon is....) Maar ja hij weegt wel zoveel kilo, en hij zou wel zoveel moeten betalen...
2. een nadeel van de idiote MRB nu, is dat autobezit wordt bestraf en niet gebruik. Begrijp me goed:
Ik ben niet voor de km heffing.
Heel veel liefhebbers hebben een recentere wagen voor veel kilometers. Een mens kan maar in 1 auto tegelijk rijden.
Ook zijn er ook in deze clubs veel liefhebbers met meerder wagens. Denk aan verzamelaars.
Ook die mensen rijden echt maar in 1 wagen tegelijk en worden dus keihard gepakt.
De wegenbelasting voor diesel/ LPG is dermate astronomisch voor zware wagens dat het bij meerdere wagens
niet op te brengen is. Dat is iets anders dat onbegrijpelijk is: de vanzelfsprekendheid waarmee MRB nog altijd op gewicht is gebaseerd.
3 De motieven van de overheid zijn niet helder. Maatregelen worden genomen onder het mom van milieu, vervuiling, uitstoot etc. Maar het draait eigenlijk om het geld. Daar is de overheid/ de politiek gewoon niet eerlijk in.
Ook is de overheid niet betrouwbaar meer, wat gisteren gezegd wordt , wordt morgen keihard ontkend of tegengesproken.
edit.. allemaal spelfouten door gehaast
Laatst bijgewerkt door MajikSimon op 30 okt 2012, 20:46, in totaal 3 keer bewerkt.