Hallo Leo,
Je krijgt absoluut geen last met je carterventilatie.
Zoals je kunt zien op de foto's heb ik een speciaal carterontluchtings filter geplaatst.
Werkt prima, en je ruikt absoluut niks.
Het filter is ongeveer 15cm hoog, en 13cm in doorsnee.
Er zitten 7 verschillende vulringen bij, maar ik heb hem rechtstreeks op mijn rubber van het luchtfilter aangesloten.
Dan bedoel ik het rubber wat zit tussen carburateur en orginele luchtfilter.
Hier heb ik een vulring die er was bijgeleverd bij opgezet, en past perfect.
De vacuum slangetjes die je verwijdert, moet je de aansluitingen op je inlaatspruitstuk even afdoppen met speciale vacuum dopjes, anders trekt hij valse lucht, en laat je vooronsteking het afweten.
deze zijn verkrijgbaar bij lasaulec of andere speciaalzaken.
De automaterialenhandel heeft deze meestal niet.
De doorsnede van de alumimiumbuis is, 75mm in doorsnede.
Dit is al heel wat meer dan je inlaatpijpje van je huidige luchtfilter.
Deze moest ik er wel los bij kopen, ik zal je even de totaal prijs opsommen wat het mij heeft gekost.
Universeel luchtfilter €25,00
Buizenset met rubbers en bevestigingbeugel €55,00:sick:
Totaal €80,00 - 15% = €68,00
Het voordeel van dit systeem is dat je het luchtfilter in principe niet hoeft te vervangen, je kunt het met een speciaal middel uitspoelen en weer gebruiken.
Dit geld ook voor het carterontluchtingsfilter.
En als je nagaat wat een gewoon luchtfilter kost,"even opzoeken hoor, even geduld AUB", kan het zo snel niet vinden, maar zit rond de €20,00 zoals ik me herinner.
Dus vervanging van het luchtfilter maakt niet zoveel verschil, als je dit iets minder vaak doet dan anders, of een keer reinigt tussendoor, dit kost per reinigingset 14,80, dan komt het qua prijs op het zelfde neer.
Ik houd jullie op de hoogte van de resultaten.
Groetnis fan Jan, Út Drachten.<br><br>Bericht gewijzigd door: janbenz1, op: 2006/07/24 12:04